lördag 14 maj 2011

Find something you're passionate about and keep tremendously interested in it.

- Julia Child

Torsdagens projekt lyckades, det blev sammanlagt 120 stycken bullar. Å helt utan problem t.o.m. jag höll mig lugn å plötsligt var allt klart. Enda felet är att fuskbullar inte blir lika luftiga som riktiga bullar men så heter de ju fuskbullar också :P


Så blev det också under kvällen en rundtur på tomten där min mor växt upp, där hennes barndomshem en gång stått. Där finns inte lägre några byggnader, en del har de rivits eller rasat ihop å lämnats åt sitt öde. Inte mycket kvar när allt hände kanske 30-40 år sen. Trots detta finns det under alla detta förmultnade byggnader nu överväxta lite smått å gott som sticker fram, mamma visste ju vad allt var, allt hade ju använts under hennes uppväxt. Såna saker gör mig så ont, jag brukar säga att jag borde varit med när allt skedde, jag skulle räddat rubbet, men too late now.

Idag har väl inte varit en sån illa dag heller, fredagen den 13:e å ingen lön på kontot fast det är smällar man får ta. Finland höll ju nollan mot Ryssland i ishockey ryktas det ju. Nästa match mot Sverige, den vill jag inte ens höra. Grillat hos Boman å tog en sväng runt staden för en stund sedan å nu väntar jag på Supernatural. Jobb imorgon, kväll, ja denna vecka har gått fort å bra. Jag brukar ju bli rastlös under längre ledighet men eftersom dessa dagar gått så bra så tänker jag att de nog var behövliga.



You Are a Round Cut Stone




You have excellent organizational abilities. You can make sense of any mess.

You are driven to fulfill your duties. You take every responsibility seriously.

You are decisive and resolute. You choose well, even when the choice isn't easy.

You are quite disciplined. You exercise self-control in all aspects of your life.



You Are Grounded




You don't put bounds or limitations on your thoughts. You are a down to earth daydreamer.

You are compelled to help everyone around you. You are naturally selfless.

You like to be around others even if you don't share easily. You enjoy camaraderie.

You don't try to understand the world around you... it just comes naturally.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar