söndag 1 maj 2011

Everything in moderation, including moderation.

- Julia Child

Har det verkligen inte gått fler dagar sen jag skrev något sist, tycker det känns som en vecka. Sen har jag alltid haft dålig tidsuppfattning. Nytt blad harvhänts upp på almanackan vilket betyder jag får spendera kommande 28 dagar med en ny lättklädd man i min sovalkov. Jag klagar på att vara singel å får ändå sova med 12 olika män/år ;P

Idag blir det ingen personlig anekdot, har liksom ingen bra på lager. Fast på sätt å vis är ju allt jag skriver en anekdot, fast utan särskilt tema eller särskilt intressant egentligen :P Valborg å 1 Maj, inget speciellt att säga om det, en dag som alla andra, men den dag jag bildar familj ska nog båda munkar kokas å mjöd tillverkas, så det så :D

Dagarna har tickat fram med jobb alla dagar å lite spring hit å dit mest hela tiden däremellan. Jag borde sluta vara så jävligt snäll å hjälpsam, men det är väl bara ett av mina drag, på gott å ont. På jobbfronten verkar förresten tillvaron vara räddad i stort sätt ända till slutet av september, bara 3 dagar kommande vecka med en vecka ledig efter det men sen borde det ju bli 100% efter det. Gillar!! En sak mindre att tänka på.

Mitt kylskåp, eller för att vara exakt dörren till frysen, har pyntats. Gick bärsärkargång på Discshop å shoppade magneter, tyckte det var förlåtligt när det egentligen var evigheter sen jag shoppade, skippade ju t.o.m. IKEA-resan den 28:e. Olikt mig. Men hursomhelst blev dt snyggt, blir glad varje gång jag ser det å stannar upp för ett par sekunder.


Har förresten hittat min farvoritspis. Eller favoritmodell. Den dag jag får mitt drömhem ska en spis som denna pryda mitt kök,fast vet inte om man kan kalla det en spis, föredrar faktiskt det Ingelika namnet “cooker”. Enda problemet är egentligen gasen som jag skulle vara lite rädd för, inte för att använda, men tänk om det blir läckage å en gnista så flyger allt i luften. Det var det drömhemmet det. Är ej pessimistiskt, snarare realistisk, men de är ju så snygga :D




You Are Exciting




You're quick witted. You are fun to talk to, and you always have a snappy comeback.

You're enough of a devil to get yourself in trouble. You love to break rules.

You get bored if you're not on the move. You crave adventure and excitement.

There's so much you want to try. There's so much you want to experience.



You See the Outside World as Fascinating




You are simply brilliant. You are bright, intelligent, and creative.

You can't describe your feelings easily - even to yourself. Your emotions are a mystery.

You are a truth seeker. You are willing to accept the real truth, no matter how difficult it is.

You are not prone to compromise. You're set in your ways and proudly so.

2 kommentarer:

  1. Va snygga magneter, vad kostade de? :)
    Jag tänker samma sak med gas, haha :P Men flamberat är gott och skulle gärna ha en sån spis till det ^^

    SvaraRadera
  2. 3,95€ styck,men ti e rikti bra kvalité....
    Oj, flamberat, tänkt int ens på he,nami :)

    SvaraRadera