torsdag 28 april 2011

A coming out story

Blev inspirerad igår när jag nämnde min läggning . Idag ska ni få höra hur mina 4 närmaste vänner fick berättat för dem att jag var homosexuell.

I gymnasiet, kan inte påminna mig vilken årskurs. Vi satt på översta våningen i huvudbyggnaden, längst bort i korridoren å väntade på Kerstin Karlström, vi skulle ha matematik. En av klasskamraterna hade sina tyska brevvänner på besök, några trevliga killar så att säga :D Vi satt å pratade om ditt å datt, mest om killarna i fråga å jag sa något i stil med “I‘d marry them!” Jag kan ännu se deras, glada men smått chockerade miner å någon utbrister glatt - Men TH… följt av ett skratt. Sen kom det väl lite frågor efter lektionen, det var kul.
En timme eller så hade jag tid till kuratorn, åh underbara Johanna, den bästa kurator man kan få. Hursomhelst. Hon visste redan hur saken låg till men det var väldigt roligt att kunna säga att fler vet.

Sen har man fått göra om detta på ett eller annat sätt igen å igen. Dock inte så ofta som vissa måste, min läggning har alltid varit rätt så uppenbart å jag har aldrig dolt den.

Detta var nog heller inte någon stor exalterande berättelse, men den är min, bara min.



You Are a Spiritual Traveler




Each trip is dear to you, and you try to make memories that will last a lifetime.

You can't help but be a pensive traveler. Each new place changes your perception of the world.

You try to travel with purpose. You like to leave each place better than how you found it.

You are open to new experiences and people. You have a deep appreciation for different cultures.

4 kommentarer:

  1. åå hede minns ja :)


    / Anna

    SvaraRadera
  2. All different - all equal säger ja bara :) <3 <3
    /Alexi

    SvaraRadera
  3. joda, jag minns e så bra. :) ja undrar om e va i ettan på gymnasie?

    / Tanja

    SvaraRadera