lördag 23 april 2011

We cannot change our memories, but we can change their meaning and the power they have over us.

- David Seamans

Jag vill minnas att långfredagar alltid varit precis som namnet säger, långa, å tråkiga. Idag har dock varit en riktigt bra dag, har dock brutit mot allt jag fick lära mig i uppväxten å hållit mig sysselsatt, rastat hundar, städat balkongen samt lägenheten å sen också tvättat alla städattiraljer som nu hänger på tork, dammsugare utan påse är verkligen att rekommendera, man tömmer behållaren å sen är det så lätt att spola ur den å filtret å lägga å torka. Ta det lugnt på långfredagen, har aldrig hört värre :P Sann hann jag också vara till främands ikväll, ställde mig visst vid diskbänken, åhå, men det är få personer jag gästar där jag känner mig så hemma att jag gör så, därmed behöver ni inte vara rädda.

Fick förresten under dagen gång en kommentar jag inte fått på länge. Det handlade om mina långa naglar å att en pojke inte kan ha det, har slutat att argumentera i den frågan, speciellt sen detta var från en 9-åring. Har liksom bara tröttnat på det eftersom folk kommenterat på det sen tidigt i högstadiet när jag bara slutade klippa dem, gillade vad jag såg å så blev det en del av mig. Alla vet att jag har dem å ifrågasätter det inte, bara om det är någon ny bekantskap. Ja förutom husmor på jobbet som praktiskt taget avskyr mig, hos henne går jag under termen ”homopojken med de långa naglarna”, det är sant hur det än låter. Men det är ok, gillar inte henne överhuvudtaget heller.

Våren är förresten här om ni inte visste det. Satt idag på balkongen å njöt i nästan en timme efter väl utfört arbete. Uppmärksammade igår också att ungdomarna också märkt det. Var ute sent omsider å kring Torghallen å på torget var det fullt av ungdomar, mopeder å cyklar. Förstår inte vad solär så kul att stå ute å bara hänga, gjorde det aldrig i min ungdom å tänker inte börja nu, skulle jag få leva om den tiden skulle jag nog inte göra det heller.

Tack för idag….




You Are Winter




You are philosophical and idealistic. You aren't willing to compromise on what's important.

Innovative and clever, people look to you for new ideas and trends.

You are honest with everyone you meet. You speak your mind and share opinions freely.

You tend to hold back in relationships, waiting for your partner to draw your deepest secrets out of you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar