torsdag 21 april 2011

I like dreams of the future better than the history of the past.

- Thomas Jefferson

Dessa två senaste dagar blev väl inte riktigt som planerat. Igår (onsdag) skulle varit en ledig dag för mig, dock ändrades det mitt på dagen när jag istället fick sticka iväg till jobbet. Egentligen klagar jag inte över det. Jag slapp då utföra den rätt tråkiga å för tillfället totalt meningslösa sysslan att torka damm.

Idag blev också som den blev, tror det beror på att den började alldeles för tidigt med väckning kl.05.50 fast det gav mig troligen över 2€ extra i lön efter skatt :P Sen blev dagen som den blev. Kände mig febrig på jobbet å sen frusen ikväll, mor hade balkongdörren öppen hos sig, hon frös ej, men det gjorde jag å då är det något som inte stämmer….. Var å rastade hundar åt en sjuk vän å tog sen en extra promenad. Riktigt behagligt, missade en premiär av ett tv-program för den promenaden, ja då är det alvarligt.

Måste posta detta klipp igen, samma som förra gången, bara lite längre. Kan inte annat än älska det, det säger så mycket om mig, helt klart bästa delen i hela filmen.



Så ställer jag mig en fråga:



Jag är ju den eviga romantikern. Är så glad över alla lyckliga par av alla de slag runtomkring mig, ju närmare ju gladare är jag att de funnit varandra, å bröllop är faktiskt väldigt underbara. Samtidigt känner jag raka motsatsen ett uns av blandningen irritation/avundsjuka/hat mot dessa å kan tycka bröllop är det värsta som finns. Dessa två faktorer talar ju verkligen mot varandra, I know, tur att det goda alltid vinner….

Tack för idag, ledig imorgon långfredag.

GLAD PÅSK!!



You Are Blessed




You believe that everyone should be given space to do their own thing. You certainly need it!

You have no desire to lead or follow. Anyone is welcome to join you on your journey for a while.

You are shy at first but talkative with people you know extremely well. You open up over time.

You are naturally quite spiritual. You see the bigger picture and where you fit in.



You Are a Mixed Berry Smoothie




You are a visionary. You have big ideas for the future.

You are not competitive in the least. There's plenty of room at the top.

You value solitude. Some of your best ideas and creations come out of alone time.

You do not like crowds. You find them to be both overwhelming and draining.



You Are a Rowan Leaf




You crave success, but you're going to become successful on your own terms.

You are forceful at times, sometimes unnecessarily so. You tend to push.

You are a faithful friend and totally emotionally supportive.

You may worry about making an impression, but rest assured that no one ever forgets you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar