lördag 9 april 2011

It didn't take more than a few minutes, my lady, and it was no worse than going to the dentist.

Vilken dag detta varit. Verkligen inte många skratt. Det började med begravningen av min farbrors fru som ryktes ifrån oss alldeles för ung. Försökte att inte gråta, även om det är helt tillåtet på begravningar. I kyrkan gick det bra, men efter min kusins tal på minnesstunden, ett sista brev till sin mamma var det på vippen å sen satte fasters tal in nådastöten å bägaren rann över. Detta resulterade i en rejäl huvudvärk.
Men kunde jag ta det lugnt efter detta. Nejdå. Läsa recept å stressa iväg till butiken. Sen baka, baka liren kaka. Ja inte bara en så just nu står en cheesecake å tar form i frysen medan massor av frosting stelnar på den röda sammetskakan som står i kylen. Kände mig lite som Mrs. Bridges :D Några maränger lyckades jag också rädda, två plåtar misslyckades, första gången någonsin jag misslyckats med dem, å jag har gjort mycket maränger, rätt säker på vad felet var...tror årsmötesbesökarna kommer gå hem nöjda :D

Hoppas verkligen att det blir tillräckligt många skratt imorgon för att uppväga dagens tårar.



You Are Diamonds




You may be well liked, but there's nothing bland or ordinary about you. You are dazzling.

You are a networker. You love getting to know people, both in professional and personal contexts.

Friends and family bring meaning to your life. You know who your core group is.

You are versatile and flexible. You can adapt to any situation with grace and style.



You Are Autumn Leaves




You are even-tempered and good-natured. You've chosen to minimize drama in your life.

You are patient and empathetic. You have a lot of sympathy in your heart.

You're always willing to do a favor for someone you care about. Your generosity knows no bounds.

You are a great listener and a great friend. People are lucky to have you in their lives.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar