måndag 18 april 2011

If the gods had intended for people to vote, they would have given us candidates.

- Howard Zinn

Har idag kommit till insikt, aldrig skola jag mer nämna politik i min blogg, eller i mitt liv överlag. Hade tänkt ut ett långt svar med bestämda ord till mina 2 kommentarer till gårdagens inlägg när jag beslutade mig för att göra något totalt olikt mig. Hålla tyst. Alla har ju rätt till sin åsikt som tur är. Å snart har alla glömt valet å fortsätter leva sina liv. Missförstå mig sen inte, jag älskar att få kommentarer, positiva å negativa å varför inte också de neutrala. Keep commenting, men att vara anonym är väl ändå lite fegt….

Förundrades idag över hur vissa människor aldrig verkar åldras. Såg idag min mormors kusin, 20 år yngre än henne. Jag blir alltid lika förundrad å tänker att ska Göta aldrig åldras. Det finns ett fotografi som jämnt poppar upp i mitt huvud. Min mormor å Göta sitter själva, bredvid varandra i kökssoffan i mitt barndomshem i forsby, med orginaltapeten som bakgrund, å hon har knappt åldrats sen dess trots att jag nog inte var gammal när det fotot togs, några kilolättare men inte äldre.

Nu ska jag planera mig ut på lenkki men fört behövs lite ny musik.



You Are Reliable




You are good at both understanding and following the rules. No matter what they are, you'll find a way to win!

You value security and certainty. You try to avoid taking risks.

You get satisfaction by giving to others. It feels good to be needed.

You consult others before acting. Consensus is important to you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar