måndag 6 juni 2011

You can never get enough of what you don't need to make you happy.

- Eric Hoffer

Men jissu namn va tiden går, 5 dagar sen sist å nu har vi helt plötsligt ny vecka också. Sen sist har jag jobbat, å jobbat, ja å så jobbade jag. Så känns det i alla fall. När man jobbar fredag, lördag, söndag å sen MÅNDAG så börjar man undra vad man gjort för att förtjäna det, har man sen tisdag också så frågar man samma sak igen å lovar hederligt å dyrt att aldrig göra om det. Själv råkar jag ju nu faktiskt vara ledig på tisdag :D

Sitter å funderar på ett å annat. Tänker att på ett sätt måste man ju nästan gilla detta med alla moderniteter trots att de kan krångla som tusan ibland. Sitter bekvämt i soffan, framför teven med en bra film, för tillfället mest som bakgrundsljud visserligen och äter vindruvor med en hand medan jag skriver detta inlägg på mobilen med andra handen å skickar det sedan som mail åt mig själv. På detta sätt slipper jag skriva på datorn, den distraherar ibland. Det brukar nämligen vara på det viset för mig att när jag sitter å skriver, kanske får jag hjärnsläpp eller så kommer jag bara på något jag ska kolla upp å så vips kan skrivande vara som bortglömt men skriver jag på mobilen, när jag som helst känner för det så hålls jag både till ämnet å surfar inte iväg ut i cyberrymden. Visserligen så tror jag att detta undveks rätt så bra förr också, på den tiden när bloggar inte alls fanns å man skrev med penna på papper.

Nåja, eftersom jag idag nu i stort sätt inte har någon händelse att skriva om eftersom jag mest jobbat ska jag ta upp en idé jag hade för ett tag sen å inte tror jag skrev om, å é det nu så att jag redan gjort det så är det bara så då. I min bekantskapskrets finns det många jag känt länge, många långa år faktiskt. Det är intressant att se hur folk (jag själv också) utvecklas och förändras. Man blir 21 år +, hittar en rätta pojkvännen/fästmannen (gäller mest den kvinnliga halvan då (vilket ju e majoriteten) av vänskapskretsen), flyttar ihop, skaffar hund/katt tillsammans, kanske får en utbildning å plötsligt blir man så vuxen. Jag har råkat ut för detta flera gånger, å jag som tycker om människor å deras beteendemönster tycker ju detta är intressant. Träffade en ute på streeten för flera månader sedan å vi pratade en stund, jag vitt å brett som alltid, medan hon var så "formell", samlad å gjorde ett tappert försök till standardsvenska. Hon är just en sån som bor med sin pojkvän å har utbildning, bröllopet praktiskt taget planerat, barnen nästan födda å pensionen redan nära. Jag ville riktigt fråga vad som pågår, är det "Dolda Kameran" eller, men så gör man ju bara inte. Själv är jag som jag är utan större eftertanke vare sig jag är ute på staden, å handlar eller hemma hos vänner. Visserligen har jag ju varken kille, barn, vovve, villa eller Volvo :P men tror verkligen inte jag skulle ändra mig särskilt mycket ändå, jag är jag.

Underbart väder idag, verkligen så man börjar tro på sommaren. Inte så varmt på jobbet ännu, men det kommer, behöver inte oroa mig för att det ska hållas behagligt där i sommar heller. Bra väder var det ikväll också, grillat hos Boman ikväll, nära att bli myggmat helt å hållet när vi åt på utsidan, men det blir man väl snart van med också.

Skolorna är alla slut för i år, jobbade som tur i lördags så jag slapp se det mesta av allt ståhejet å tidigt i säng när det skulle jobbas 7-15 på söndag. Var visserligen ut till S-MARKET å handlade före jobbet å såg där många finklädda ungdomar, glada par av tjejer med vackra klänningar å ursnygga killar i kostym, me like. Tänk om egna avslutningarna skulle varit lika. Att sluta skola är ändå viktigt, oavsett ålder å årskurs. Saknar det lite själv på något konstigt sätt, hade alltid något av ett love-hate förhållande till skolavslutningar men att få sommarlov var alltid bra, men för tillfället föredrar jag faktiskt att jobba å tjäna pengar.

Fick idag en bra film (ännu en ja), tänk att det finns på många alltså. Denna gång var det “Änglagård-Tredje gången gillt“. Riktigt bra faktiskt, i samma stil som de tidigare å att så många av de gamla karaktärerna fanns med gjorde det ju ännu bättre, men verkligen synd att Fanny inte hade något Änglagård att komma hem till, å vad som hände med den amerikanska halvbrodern å varför byggdes Änglagård inte upp igen..??

Tackar nu för idag. Varit en rätt bra dag faktiskt. Tänk att det är ledig dag imorgon, häftigt. Men ledig kommer den ju knappast vara.



You Are a Red Velvet Cheesecake




You're doing what you love, and that varies from day to day. You are truly living the life.

You are quirky, charming, and creative. You like to celebrate your uniqueness.

You are enigmatic and downright incomprehensible at times. You are a mystery to others.

You are a very flexible and imaginative person. You try to turn setbacks into opportunities.




You Are Surprisingly Sweet




You have a natural sweetness to you that others appreciate. You are kind at your core.

You value self-reliance, and you work hard every day to improve your life. You believe in bettering yourself.

You are a patient and compassionate person. You understand that we're all human.

You can make do with very little. Life isn't about what you don't have; it's about what you have.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar