fredag 24 juni 2011

Midsommarinlägget

Midsommarafton. Vad är så speciellt med den dagen egentligen? Don’t ask me. Den firades aldrig särskilt stort som barn. På den tiden var det bästa med midsommaren att man fick en lemonadkorg med flera olika sorters lemonad. Denna fick man sen dricka så mycket man ville av tills den var slut. Det är ett fint minne. Med detta i åtanke tänker jag nog inte fira stort heller. Har alltid sagt att skulle någon trevlig själ mot förmodan bjuda mig på midsommarfest skulle jag väl knappast säga nej, det skulle ju betyda att de faktiskt ville ha lilla mig där. Eftersom något sådant erbjudande inte dykt upp i år heller slappar jag väl bara hemma där jag troligen är anträffbar när helst det passar.
Att jag inte firar betyder ju däremot inte att jag inte kan önska mina vänner å bekanta en Trevlig Midsommar. Ett SMS gick på förmiddagen ut som massutskick, kan anses opersonligt, visst, men inte när jag hade komponerat ihop en lite halvpoetiskt vers alldeles själv. Å att bara svara “Desamma” på känns bara tråkigt.

TREVLIG MIDSOMMAR!!!

Apropå SMS. Har idag inventerat min nuvarande mobil å den gamla likaså på jakt efter ett speciellt SMS. Ett som jag kom att tänka på igår när jag köpte glass, tänkte ta den med knäcksmak men bredvid fans det kolaglass å då väcktes ett trevligt minne till liv. Det handlade om kolaglass å skräckfilm, ett rätt gulligt ett faktiskt. Men frågan var när jag mottog det. Svaret blev 04/08/09 kl.23.53.47 :P Det var ett sådant underbart oväntat svar. Så ikväll ska jag också äta glass med smak av kola, men skräckfilm, vi får se. Sånt tycker jag inte om riktigt men vi får se…. I samma veva hittade jag ett och annat meddelande att le åt. Ett där jag skrivit att tvingas jag jobba med en viss sommarvikarie igen så ska jag ha både Serenas och Nitro, jisses så stressad jag var minns jag. Å tänk om man fick återvända till “Tommy-kudden”-tiden…. På två mobiler har jag väl ca. 1200 sända å lika många skickade SMS, de senaste 3 ½ årens historia…..




Your Kindness is Colorful






You enjoy relaxation and quiet. You don't have a need to make things exciting.

Building real and deep relationships matters to you. You are a person of substance looking for others of substance.

You are peace-seeking and even a bit of a hippie deep down. It hurts your heart to fight.

You can bring stability and support to the lives of others. You can be counted on.



You Are Somewhat Renaissance






You are an independent learner and thinker. You like to follow your own path in life, and you're never sure where it will take you.

You are interested in many subjects, and your interest isn't superficial. You dig deep.

You have the wisdom and strength to be a good leader. You stick with what works and change what doesn't.

You hate to be bored. You like to keep your mind busy, and you're always looking for new things to do.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar