torsdag 24 november 2011

I Did Not Have Three Thousand Pairs Of Shoes, I Had One Thousand And Sixty.

-Imelda Marcos
Det är kallt och mörkt, staden é smått julpyntad (men granen på torget kunde verkligen behöva mera ljus), julöppning på lördag och jag dricker glögg samt tar mig en pepparkaka ibland men det é nog det enda som påvisar att julen é på kommande. Men var är SNÖN?? Jag vill ha snö NU, hur ska några julkänslor annars infinna sig.

Dags att jobba imorgon på nytt, ja eller det é ju egentligen idag, typiskt. Väckning kl.06:20 efter att varit uppe till de tidiga morgontimmarna dag efter dag i en veckas tid…. Tur att den enda arbetsdagen följs av 3 lediga samt ett kvällsskifte :)

Livet, Kärleken och Döden - La Vie. Peter Jöbacks senaste skiva som jag nämnde igår, jag é förälskad. Vilka underbara låtar som man verkligen kan lyssna på gång efter gång för att jämt upptäcka nya saker.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om snön.... den måste komma snart... börjar bli lite trött och deprimerad av mörkret snart... men julkänslor har jag ändå.... BIG TIME:...! Å så videon... VAD HAR HON PÅ HUVUDET?? Jisses.... det är ju det ända man ser när han kommer in i bild... hade aldrig i livet kommit ut i bild med den fluffiga grejen på huvudet, liknar en enorm ansiktpudringsfluff du vet..?!,,,,Låten helt ok faktist.... men tyst... Tommy.... äh... jag tyckte bara jag hörde ett bi.... men kanske inte... det är ju inte säsong för dem nu eller .... ?? :) / A.J.

    SvaraRadera
  2. HAHAHA.....BI....fick läsa flera gånger innan jag fattade :D

    SvaraRadera