tisdag 13 november 2012

Åbo-tur/retur på 19 timmar

Lördagen den 10.11 var lätt den bästa dagen på LÄNGE. Lätt!

Dagen startades tidigt, snart efter klockan 06. Men det är totalt värt det när man har roligare saker än arbete framför sig. En lätt kylig morgon plockades jag upp av en liten varm röd bil och hälsades glatt ”God Morgon” av A.S. och hans trevliga syster J.S. , framsätet stod ledigt för mig, så omtänksamt. Vi färdades säkert i den mörka novembermorgonen till Kvevlax där vi gjorde ett snabbt bilbyte och en ännu en ny bekantskap i form av M.H. anslöt sig till gruppen. Ännu en underbar människa vars första kommentar när han såg mig var, ”Vad lång du är”… haha… den bästa kommenteren jag hört på länge :D Syskonen S stack en sväng in till Sale och jag satte mig bekvämt till rätta i ännu ett ledigt framsäte och färden startade mot Åbo och Hair.
Vi var ett slött gäng som färdades i den nu lite större men också röda bilen. Men eftersom det fanns hur många ABC’n som helst så vaknade vi alla rätt så bra efter ett besök till ett sådant.

Åbo var en trevlig stad och inte alls tråkig som jag fått höra. Visserligen spenderade vi ju bara en dag där. En sak är dock säker, det finns många cafés i den staden. Vi besökte ett antal. Och många butiker och då var vi verkligen inte till alla ens. Ingen stor shopping, jag kom hem med en stycke halsduk. Visserligen såg jag massor jag ville ha, en del ska jag faktiskt ta och beställa från Stockmann på nätet. Lite julgrejs, som om jag verkligen skulle behöva det :P

På kvällen kom vi till teatern. Hair är en verkligt bra, fartfylld pjäs men personligen skulle jag rekommendera att man ser filmen först eftersom handlingen är väldigt avskrapad och man kanske inte snappar upp allt. Ett riktigt drag på teatern där vi satt på 2:a balkongen, speciellt eftersom gänget bredvid oss uppenbarligen kände skådespelaren Filip Ohls. Åtminstone lät det så när de tänkte ge oss som satt närmast rejäla öronskador…


Efter teatern funderade vi på mat, personligen trodde jag inte jag kunde bli hungrig igen den tiden men se det gick det. Fast no problemo att lösa det, Red Hot Chilis Bar&Grill var så hjälpsamma. Snacka om att vara mätt, och även om efterrätt ingick var det bara 1 av 4 som orkade… En snabb promenad och några minuter senare hann vi till bilen innan parkeringshuset stängde. Puh.

Hemfärden var rofylld. De två chaufförerna som bytte av varandra och sov rofylld och sött mellan varven, J.S. pratade glatt och jag bara njöt att få befinna mig där. Just där. Just då. 3 fags and a faghag. (Hoppas jag inte var elak nu)
Men på hemvägen så lekte min hjärna med många tankar. Vissa nya, vissa gamla. Och just denna den samma som ALLTID finns i situationer som denna så no offens to anyone...mina tankar så ni får usäkta. Jag i passagerarsätet. Trevlig manlig förare*2. Mörkt ute. Regn på rutan. Lite tr ött. Tänk att då få känna en varm hand i min egen. Vrida på huvudet och mötas av ett leende. Eller att få vila handen på förarens jeansklädda ben. Jag kan inte hjälpa det. Jag kan inte kontrollera min hjärnas tankar, men det jag kan kontrollera är att låta bli att göra det som den vill eftersom det nog skulle klassas som långt från ok.
Så efter att ha bytt tillbaka bilarna och åkt hem från Kvevlax var klockan ca 03 när jag trött men lyckligt steg ut ur den lilla varma Polon och vandrade in med trötta steg. Kläder, väskor och accessoarer föll av mig nästan på stället och jag kröp i säng.

En helt UNDERBAR dag med FANTASTISKA människor. Hur härligt är det inte att hitta vänner som Andreas (Dreya), Janina (Ninni) samt Mikael (Mittjil). Snart får jag väl ett smeknamn också… förhoppningsvis T.H. och inte Tomppa… eller något nytt… spännande…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar