torsdag 22 november 2012

”Vattnet tystnar, det går några minuter innan dörren öppnas. Adam kliver ut, ledigt klädd, håret ostylat, ja en syn för gudarna.”



Igår visade sig bli en bra dag i rak motsats till tisdagen. Även om det till en början nog inte kändes så, trögstartad till 1000 men när jag väl var ute flöt det på.
Började med att ta sikte på Scala. På tisdagen var jag irriterad att jag inte kom mig för att fara dit då, men igår ansåg jag att det var ödet, jag skulle till Scala först onsdag… detta något jag kom fram till när jag rundade sista gathörnet och såg bilen parkerad upp front, hjärtat tog några volter :D Där på scenen var en man med kamera och förevigade scenografin. Så underbart att tala, bara han och jag, om än väldigt vardagligt, vad vi gjorde där, han var ledig från jobbet… osv. Det fanns det så mycket mer jag ville säga men det var liksom bara tyst… men han brydde sig som alltid, tog hänsyn, undrade om han fick gå på golvet, hade jag skurat där. Jag tyckte att gå var du vill, jag kunde just då inte bry mig mindre om fotspår på det fuktiga golvet. Som sagt… ödet… måste minnas det i framtiden, varför göra idag det du kan göra imorgon istället…


Två bra länkar cirkulerade på facebook igår
#1. Så fort någon gör något bra så får det inte vara bra någon längre stund. Det finns/har funnits många orättvisor i världen. Ingen kan väl berätta om alla…
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/gardell-grater-bara-for-mannen  

#2. Som jag inte visste det. Jag tyckte personligen att det var en helt underbar sak att ha på tidningarna på farsdag, och Vasabladet som dessutom hade dem på första sidan…
http://kristiannyman.blogspot.fi/2012/11/lasvard-insandare.html  


Gårdagen var som sagt riktigt bra i det stora hela, lite julkänslor fanns på kvällen så innan jag gick och sova så kunde jag inte låta bli att tända lampan ovanför skrivbordet. Sträcka mig efter den röda omärkta mappen ovanpå bokhyllan och sedan sätta mig ner och läsa om Adam och Evas jul… jag kunde inte skrivit det bättre själv… men hej, jag hade ju skrivit mycket av det själv :P


Kvällsjobb väntar idag, men före det väntar jag hit A.J.
Borde se om jag kunde hitta något uppiggande… har liksom sovit lite halvdålig de 2 senaste nätterna. Och ändå har jag försökt mig på något nytt… i säng före tolv och upp före 9 lediga dagar och kvällskiftesdagar… inte någon bra idé alls om du frågar mig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar