måndag 5 november 2012

Förr fattig för välgörenhet…

När man är del av en grupp drar man sitt strå till stacken. Förväntar sig ingen betalning. Sist tog jag inte emot något men ändå kom ett svart brev i brevluckan… denna gång sa jag naturligtvis nej men när lite kom flygande min väg så log jag bara och gav en nickning som tack. Fattig som en kyrkråtta. Och ändå bryr jag mig inte om varje ihopskrapad cent går åt i Åbo i helgen. Det är det värt.


I natt fick jag sova, när jag nu gick och sova. Om jag nu ska finna något positivt. Detta i motsats till föregående natt när jag absolut inte kunde somna och jag frös så in i norden. Tror jag då fortfarande hade tankarna på stackarn i dimman.


Annars var eftermiddagen/kvällen sådär. Jobbet på Scala är ju alltid trevligt... jag kommer att riktigt längta efter föreställningskvällarna eftersom det blir ända till för min del. Jag såg en vacker ring denna afton. Kunde ju inte motstå att prova, passade mitt lillfinger perfekt. På något rätt tvivlar jag ändå på att ägaren vill släppa den ifrån sig… Ganska lik denna. Bara att stenen var slät…Och hela ringen lite smalare


Kvällen kom med en känslostorm. Något som jag tog som ety tecken på abstinens. Kärlek/romantik/närhets -abstinens… För visst är sådana saker lika beroendeframkallande som vilken drog som helst…an I really need it… och just igår kväll…så nära…bara just där och sen poff…gone…utan att erbjuda skjuts :P

Och lite på samma ämne… läste en väldigt bra statusuppdatering idag… om hur tankarna gick till de som förlorat en vän och anhörig i en bilolycka igår. Man vet aldrig när det tar slut och ta vara på stunder så slipper man ångra att man aldrig tar den där kaffekoppen med en vän. Jag tackar egentligen aldrig nej, även om jag ibland skulle vilja, för man vet ju inte… önskar alla kunde tänka lika… oavsett hur stressad man är, en kaffekopp med en vän tar inte så lång tid….


Idag började en ny vecka. Och jag tar genast sikte på lördagen. Klädplanering osv….det är inte lätt….en helg är lätt, då kan man ta en hel resväska storlek XXL med sig. En dag är värre, man vill ju liksom inte ha samma kläder på sig bilresan, sen hela dagen och sen ännu till teatern…. Nåja….kreativ planering gäller. Lite nytt på kommande så nog blir det bra…”gott” om tid…


Till sist, för de mer inkomna… satt och såg på McLeods Daughters när Riley Ward (Dustin Clare) dök upp …har inte tänkt på det förr men…lite drag finns det….one more for the archive…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar