söndag 4 november 2012

På sant… allergisk… för pappersmuggar?!

Med en hop stressiga dagar bakom sig så känns det verkligen. Men på något sätt känns det också bra… plötsligt kan jag faktiskt förstå mig på dem som fyller sina scheman till bredden. Hursomhelst, ljuspunkter finns det ju, som Hesburgermaten på fredagskvällen, någon gång om året är faktiskt gott.


Men så kan man ju också få sig en och annan chock. Pysslade på vid Scala som vanligt inför en föreställning när samtalet kommer, en av aktörerna, och i mitt huvud också väldigt viktigt person för mig privat sitter fast i dimman, på sjön… tappade fattningen en stund i min ensamhet och kunde inte tänka riktigt klart innan nästa samtal kom, han är i land och behöver bara en varm dusch…just den försökte jag att inte tänka på =D Just där i den första stunden skulle lite nikotin passat bra, för att lugna, men inget fanns till hand. Fick nöja mig med att nästan andas i papperspåse och ta en stor drink när jag kom hem… ibland hålls helt enkelt inte locket på lådan…


Tillbaka till min fråga, lördagens föreställning, ja eller innan den frågades det om vi hade porslinkoppar för en i sällskapet var allergisk mot pappersmuggar. Sällskapet såg sådär lite fint ut och uppförde sig som om de vore VÄLDIGT fina. Trodde först att det bara var en finhetsgrej att det inte passade med pappersmuggar, men jag tänkte ju nog vara tillmötesgående med porslin. Sen började jag undra, kanske var just hon faktiskt allergisk mot något i pappersmuggar, jag menar, skulle det bara varit finheten borde ju alla krävt samma sak. Smart tänkt va :P


Har just rastat hundar och fick gå hem i regn utan paraply och ska nu försöka ta det lugnt och andas och så Scala igen för kvällen föreställning kl.18… men så måste arbetskläderna tvättas…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar