onsdag 21 november 2012

Vet du, hur det känns, att ha stanken av död fastbränd i sina näsborrar

Till att börja med kan jag lugna er med att rubriken är en replik från ”På Sri Lanka är det förstås ännu varmare”. En av flera av mina favoritrepliker. Blir ni intresserade? Då tycker jag att ni SKA boka in er till den sista föreställningen (på Scala) nu på lördag, 24, kl.19:00. Visserligen kommer Teater Norrskenet också turnera med sin pjäs lite efter det, som Terjärv 1.12 och sen en del andra ställen 2013, men lets face it, Scala-scenen är BÄST! Denne pjäs kan omöjligt göra sig rättvis i andra salonger… just saying…


Igår var en skitdag… med början hos vädret. Steg upp tidig, nåja, det var ju min lediga dag så inte jobbtidigt. Det var mörkt… jag tände lampor här och där. Det fortsatte vara mörkt, men så hände något… det blev kväll och mörkret blev mörkare…surprise. Jag blev bara så totalt utan humör!!! Spenderade då dagen med att äta, allt inom räckhåll kändes det som. Såg på film… nästan alla från tla releasing… vissa fick upp humöret, andra inte.

Tänka. Jag hann dessutom faktiskt TÄNKA! Kändes bra, fast inte gjorde det saker något bättre. Och bland allt tänkande så blev vissa tankar till fantasier. Och ibland är fantasin bättre än verkligheten, och jag en bra fantasi :P Sen hann jag faktiskt också hitta lite recept till något gått inför tisdagens årsmöte…


Idag är jag också ledig. Skönt… vet inte… har nu igen jobbat för lite för att det alls skulle kännas särskilt lockande, och dessutom var måndagskvällen ett av de råddigaste skiften jag haft på LÄNGE. Idag ändå inga stora planer, lite att städa på Scala inför lördagen, och lite lakan här hemma att ta strykjärnet till… om jag nu bara finner orken att sticka mig ut… Jag villa ha vinter och SNÖ!!


På måndagen gick förresten serien Lykke på TV. Lars Ranthe gjorde en av rollerna även om jag till först inte ens kände igen honom. Helt slätrakad i fejset. Och jag undra bara hur han tänker… så mycket snyggar med skägg. Så det så. Fast kanske det bara är jag som tycker så… minns jag tänkte like första gången jag såg filmatisering av Colorado Avenue…big nono….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar