måndag 24 juni 2013

Det goda livet…

Så var vi här igen, mer än en vecka har gått och jag har inte hunnit med. Nåja, så kan det ju vara. I like my busy schedule.


Helgen (15-16.6)
Inte mycket att orda om den. Jobbade på lördag då var den dagen räddad och söndag, nåja, ledig, något jag verkligen annammade.


Jobbat hela veckan lång. Morgonskifte efter morgonskifte. Och jag som är en sådan morgonmänniska :P Trots detta har det gått bra, stigit upp, jobbat och gått hem. Tagit mig en liten lur och sen den vanliga lenkkin på kvällen. Vågen står trots detta stilla men jag försöker inbilla mig att muskler väger mera än fett så det är därför det står stilla.



"Oscar höll på att bli sen till kvällens möte. Han ställde sig redo med handsfree och vattenflaska så han kunde ta sin nästan dagliga länk efteråt. Han tittade sig i spegeln en sista gång innan han gick ut... "Det duger, just in case"...tänkte han innan han lämnade lägenheten. Han tittar på klockan och tar extra långa steg. Efter någon minut vänder han in på gatan där hjärtat av stadens kulturliv finns, Lunar. I samma ögonblick som han gör detta kommer en silverfärgad blixt i ögonvrån. I staden rör dig endast två av denna typ av bil så just här, just nu kunde det bara vara Rasmus. De sista stegen springer han med hjärtat i halsgropen. Efteråt ifrågasatte han sig VARFÖR?!?
Mycket riktigt kom Rasmus in bara sekunder efter Oscar satt sig till rätta och såg sådär perfekt avslappnad ut. Oscar studerade Rasmus noga. Han hade saknat honom under den senaste 2 månader 3 dagar som det var sen han sist sett honom. Han såg trött ut, på rösten lät han hård och Oscar undrade verkligen hur det stod till. Efter några minuter slappnade han dock av, han lutade sig bakåt på den brunlackade caféstolen och satte händerna i nacken. Oscar fick svårt att behärska sig när den beigefärgade kashmirtröjan gled upp kring midjan.... "Titta inte, titta INTE" sa Oscar tyst för sig själv, Rasmus log och skrattade. Oscar drog efter andan och sjönk djupare ner i träsket Rasmus. Inget undgick Oscar, ingen gest, inget andetag och inte heller det lilla hålet som syntes över skokanten på strumpan som satt på vänster fot. Passade inte riktigt den perfekta imagen vilket gjorde det riktigt gulligt :P
Mötet avslutades och Rasmus avlägsnade sig fort..."Plikten kallar" som han sa. Synd... verkligen... lika stressad som alltid men han hade varit där. Detta betydde så mycket. Oscar tog sikte på landsbygden och promenerade iväg med ett stort leende på sina läppar, ett som med jämna mellanrum tog utryck i spontana skratt och djupa lyckliga suckar...
"Until next time...."
 


Helgen och midsommar blev sedan desto mer händelserika. Jag brukar egentligen inte fira midsommar, mestadels för att jag inte haft någon att fira den MED. I år var det annorlunda på ett sätt som mycket är annorlunda sen i höstas. Jag HADE någon att fira med. Klockan 15 stod jag redo på trottoaren nedanför min lägenhet och väntade på att bli hämtad av D. Målet var Vasa. I Vasa blev det kaffe (och bulle...schhh :P ) på ABC tillsammans med D & M. Det blev en tur till Nadja W, en trevlig, frispråkig, ny bekantskap som sedan förde oss vidare till en förfest. Festen var trevlig men att vara de nyktra på en fest där ingen annan är det för en alltid att känna sig lite som femte hjulet. Efter detta en sväng via N och sedan vidare till Fontana Bank Club. Jo ni läste rätt, jag på Fontana, its a first for everything. Det var faktiskt trevligt men inte så mycket folk, vid. Halv 1 gav D och jag upp, följde N hem och så lämnade vi Vasa.
Jag kände mig upprymd när jag kom hem, en quickie via lägenheten och sen tog jag en promenad ut på landet för att spontant plocka 7 sorters blommor och det blev MINST 7 sorter för att vara på säkra sidan. Några kom från dikeskanten och andra ur trädgårdar som befann sig ”för" nära vägen. Dock hamnade ingen blomma under kudden, vilket slöseri och jag klarar nog av att drömma om härliga karlar ändå.



På lördag fanns det planer på Powerpark om vädret tillät. Det gjorde det som bekant inte. Istället blev det te och DaCapo (schhhh igen ;) ) på ABC (igen), med D & M. Det verkar onekligen som jag blivit ABC-frälst men så är nog ändå inte riktigt fallet ännu...sorry... Däremot var det lite tur för bredvid kassan fanns salmiak, jag köpte 3 påsar och fick sen på kvällen betalat bort min skuld till Annika. Pengar är en sak, vi slår vad om salmiak och det är betydligt allvarligare.


Dessutom är jag nu med Lumia, den är röd och heter 920. Helt ärligt hade jag tänkt vänta lite längre innan jag beställde den men plötsligt var det gjort. Jag väntade och väntade och på onsdagen hämtade jag den på posten, då hade den legat där sedan måndagen utan att jag sett ens skymten av ankomstavi men jag var misstänksam, trött på att vänta så jag frågade om det fanns ett passande paket åt mig när jag ändå var där och det fanns det. Hittills känns det som ett väldigt bra inköp...


Avslutningsvis. Tråkiga regniga dagar och ni är i behov av en bra Tv-serie? Då har jag en perfekt på lager: Benidorm! :) Varför är då denna serie så bra? JAKE CANUSO :D:D Need I say more...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar