lördag 1 juni 2013

Skryt

Jag varnar härmed för lite personligt skryt, vet att det finns såna personer som inte tycker om såna som skryter om sig själv på bloggen så… själv gör jag det inte heller. Ibland är OK men dagligen som vissa… nja. SO concider your self warned!


Efter idag 5 månader med LCHF har jag förlorat 30 kg (vågen har stått stilla ett tag) men som tur är har centimetrarna fortsatt minska. Två lådor med kläder packade och lagda i källaren och mycket av det som ännu hänger i garderoben har sådär halvbra passform (för stort) men något måste jag ju ha på mig. Massor av nya kläder har jag beställt, just nu ä jag dyr i drift :P Jag har stora problem att komma fram till min storlek på t-shirts, L borde gå i vissa fall men att jag skulle kunna ha på mig storlek L utan åtminstone 1 X före känns overkligt. När det kommer till jeans får jag nu på mig storlek 40 el. 60 och andra byxor (som nu i sommar, linne) 38 el. 56. HELT overkligt… fortfarande stora storlekar men 2-4 mindre än för 5 månader sedan… alltid något.


Vissa säger att de inte känner igen mig och häromdagen fick jag det verkligen bevisat. En av mina arbetskamrater jag jobbat med nästan dagligen sedan Juli -07 kom till jobbet. Hon har nu varit sjukskriven i flera månader och jag har inte sett henna på 1½-2 månader. Hon kom till jobbet. Tittade på mig, tittade bort, tittade en gång till och kom då fram till att jo det var nog jag. FATTA hur bra sådant känns.


Men jag vill pointera. INOMBORDS är jag fortfarande JAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar