måndag 24 juni 2013

Göra-allt-jag-inte-hunnit-med-tidigare-dagen

Har en vän som sitter och njuter avlivet i familjens nya villa ute på skären. Hon skulle ha en göra-ingenting-dag idag. Jag hade tänk på raka motsatsen. Dock har det inte blivit riktigt så ännu-… har tänkt mycket men det har slutat på det stadiet. Två paket i retur till HM och jag blev en jacka rikare, beställde den bara för att den OMÖJLIGT kunde passa MEN var ju värt ett försök. Guess what, it fit. Jäkla skit :P Känns ännu konstigt att få på sig t-shirts i storlek ”L” och byxor i storlek ”38” (dessutom står det slim fit i dem)…klart en ”XL” jacka passar då….daaah….

Får se vad mer som blir gjort…


Tänkt mycket på en vän idag. Hon har fått ändra sitt liv mycket de senaste åren pga. sjukdom. En hjärntumör har orsakat stora förändringar men fram tills ganska nyligen har ändå hennes livskvalité, livsgnista och kämparglöd funnits där. Nu ligger hon och kämpar på intensiven i Vasa. Jobbig. Mina tankar går naturligtvis till hennes anhöriga. De har en mamma, mormor/farmor som är mycket nära mitt hjärta. Hoppas, ber och önskar hon ska ta sig igenom också denna bärs. Kämpa Maily, KÄMPA!!


En liten ljusning var den gulliga katten jag fick vakta på några minuter idag. Jag är en djurmänniska men tyvärr har de för tillfället ingen plats i min tillvaro. Men man börjar tänka om när man ser en såhär liten krabat :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar