måndag 10 juni 2013

Spänn fast säkerhets bältet- jag har ny säng ;)

Efter många år hade min gamla säng gjort sitt. För MÅNGA veckor sedan begav ja mig till Jysk och beställde en ny säng. Med min tur så var det ju naturligtvis så att just den sängen JAG ville ha importerades från Estland och eftersom de inte hade någon i lager skulle det a 2-5 veckor. Jag hoppades på 2 veckor men det visade sig bli en dag från 5 veckor
 


Hursomhelst, sängen anlände och en vecka senares anlitdes en vän med paketbil som hjälpte mig hämta den. Hon är en bra vän. Lite salmiak samt smaskiga detaljer nu och då så hålls hon på toppen humör :D
Jobbade 8 timmar och kom hem till ett projekt:

Denna skulle ersättas…

… med denna…

Det verkar kanske enkelt men med tanke på min sovalkov och dess exakta mått och sneda väggar gör det hela till en utmaning. Sen låtsas jag glömma bort att utrymmet under sängen används som förvaring.

Till slut var den ändå på plats, så också de nytvättade tygerna som täcker de hemska väggarna och tar bort ekot…

Så blev den bäddad och voilá…



Jag är väldigt nöjd. Sängen kostade endast 250€. Den gamla köptes för under 200€ 2006/2007 så den hade verkligen gjort sitt.
Men det kändes konstigt att kassera den ändå, jag menar, det är ju sängen, som THE BED. Där HAN legat… men men… med tur så ;)

En liten konstig sak jag ändå inte förstår. Den övre madrassen och bäddmadrassen är gjort av samma materiel. Ett ganska halt materiel. Dessa 2 mot varandra gör då att bäddmadrassen… och jag… nästan åkt i golvet varje natt de senaste dagarna. Tänk om man då skulle göra något annat än sova. Farligt farligt. Nu är problemet däremot löst med att det placerades ett virkat täcke däremellan och bäddmadrassen hålls på plats. Sängen är alltså redo för vad som helt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar