måndag 10 juni 2013

Psykisk tortyr aka yrkesprov

Hylätty. Underkänd. Dt har jag fått vänja mig vid när det kommer till ett av mina 5 yrkesprov. 4 stycken klarade jag utan problem. 1 stycke har jag nu gjort 2 ggr med samma resultat. Orsaken? Till stor del beror det på att skolan inte gjort sitt (något bedömarna erkänner men inte tar hänsyn till). En andra orsak är att de är jävliga, homofobiska idioter som inte vill att man ska klara det. Säkert är jag dum när jag inte förstår detta men när man på försök 1 godkänner allt utom 2 saker. På försök 2 åtgärdar man dessa 2 saker och får godkänt dessa tillämpningar. Sedan, fast man gjort allt annat EXAKT likadant finner de 3-4 saker till som plötsligt inte godkänns. Någon annan som fattar tankesättet?! Torsdagen var jävlig. Hade ett break down och mår ännu skitdåligt när jag tänker på det. Mamma skällde ut en bedömare och då kryper de till korset och ringer och beklagar sig och är plötsligt så milda i munnen, ett tydligt bevis på att de visste de gjort fel. Fast ändå kunde inte jag vara oskälld :P På onsdag gör mina klasskamrater om sitt prov men där får jag inte försöka igen trots att där redan finn 3 bedömare som det ska vara. Men dessa kan tydligen inte bedöma 3 istället för 2. Det finns inte finansiering. Skitprat och byråkrati.

Som det ser ut nu får jag försöka igen till hösten, OM de finner annan finansiering. Och jag hoppas de inte hör av sig om något som ens låter som Yrkesprov innan hösten, sen höst. Jag försöker troligen en 3:e gång och går det inte då får det vara och de anmäls för diskriminering. PISTE. Funderar allvarligt att bli vårdbiträde till hösten och börja närvårdarutbildningen på läroavtal Januari 2014. Vi får se…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar