tisdag 11 februari 2014

A day like all other

Trots att jag igår var ledig var det bara att stiga upp. Labben började ta prover klockan 08 och jag hade haft mamma, som började jobba kl.07, att ta en kölapp åt mig så jag skulle vara först i kö, jag var nr.2. Skulle jag kommit dit just vid kl.08 skulle jag snarare varit nr.22 :P Jag har som tur inga problem med blodprov så det gick fint, lika med sprutor så stelkrampssprutan i fredags var heller inga problem. 



När jag sen kom hem hade jag ju varit vaken i 1 1/2 timme och hunnit få frisk luft så även om resonemanget när jag kravlade mig ur sängen var att jag får krypa tillbaka dit när jag kommer hem så avstod jag. Jag bäddade sängen och satte mig och sticka framför TV istället. Inte så dumt. En socka till blev färdig och jag började känna mig seriöst hungrig. Lite mat...och sen...ett skåp skulle ju städas. Handukar och lakan, de två saker jag har för mycket av. När allt sen först kom sig ut ur skåpet så blev det efter vikning och sortering en hylla tom...så nöjd. Strykning var projektet några timmar framåt. Gick som en dans med filmerna "Kinky Boots", "Pricilla" och "Burlesque". Resultatet blev detta...

Högen med underlakan...formsydda dessutom...får bli dagens projekt... eller dagen efter...

Läste igår på förmiddagen detta horoskop...eller dagens spådom:
"Darling, you want to shop for bargains today. Too many birthdays ahead. You might have to spend more time on the road today to shop around. Stay focused on the road and keep your windows closed where possible."
Tänkte inte mer på det.
Senare på förmiddagen såg jag reklam från AMALIA...jag tittade in på sidan med det reklamen gällde intresserade mig inte. Fann däremot saker som kunde passat mig...(å tipsade lite på fb ;) )


 

...och PLÖTSLIG fann jag den...den perfekta födelsedagspresenten. Visserligen fyller hen först om 6 månader ungefär men jag bara MÅSTE köpa...sa jag PERFEKT.  Sedan fann jag också massa dofttvålar i vackra förpackningar....2 presenter till för längre fram under året fixat (måste beställa sen när jag får lön) så skrämmande hur bra den spådomen stämde.


Gjorde också ett annat inköp den dagen...Andromeda...32" (32!! :) Kom fram till att EN storlek mindre en nuvarande 36:an var slöseri med pengar...kommer behöva 32 tids nog...) Alldeles för dyr (pundet i dålig kurs i jämnförelse med Euron just nu) MEN bara jag får mina betyg (efter kommissionens möte i MARS) så får jag ansöka om mitt stipendie och bara det då kommer kan jag med hälften av det betala av min skuld...ganska bra bokföring faktiskt :P


Från ett till annat. Jag ÄLSKAR att ha tillgång till mitt egna teaterhus och min egna sen...så skönt att få showa av sig, sjunga av sig...hur högt (och falskt) man vill. Hade min egna show igen. Avslappnande...en dag ska jag släppa lös min intre dragqueen på the grear stages od Europe. Tills dess får Scala...för min fantasipublik...duga...det är nog lite såhär:

Men där på Scala igår chockase jag mig själv...jaf såg något. Enkelt,  smått, obetydligt skräp för andra. För mig däremot, endel borde jag känt varma hjärtliga känslor eller bli arg. Jag var däremot mera som "*axelryckning* nåjaa". Som Annika sa idag: "Då har du kommit långt". Faktiskt längre än jag trott :D

Idag var jag till tant doktor och hon skrev mitt friskintyg. Och det är redan skickat till chefen. Då borde allt ned nya tjänsten vara kirrat.
 
Nu över till sticksömmen. Jag tar det lugnt när jag är ledg nuförtiden...rent ut sagt LAT. 2 sockor till att fixa sen har jag lagat EN SOCKS ur varje par av alla DROPS Nepal nystan/färger jag köpte.  Sen bara 4 strumpor kvar och VIPS...5 par klara. 
Och 2 par DROPS Eskimo sockor att fixa...en kudde i mohair...och så ska vi se om jag lägger upp en tröja till åt mig...i DROPS Nepal...bara så svårt med färgvalet...och så hittar jag inte rätt mönster, modell och så ska allt stickas runt...detta med att sticka fram och bakstycke skilt...BIG NONO...måste rådfråga mina stickande mamma och likasinnade kollegor....


God fortsättning

PS. Inte för att skryta men detta var i morse...före jag ätit eller något menmen..."bara 13-14 kg till då :D "
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar