fredag 14 februari 2014

I HATE Valentines Day

Och rubriken är ju en filmtitel och har inget med mina känslor att göra. Nåja, det där var väl inte helt 100% sant. Fast ordet "hata" är så starkt...men jag ogillar nog allt vad Valentines day heter. Snart är dagen slut och jag har inte sett skymten av ett blomsterbud eller dedär vändagshälsningarna med Geisha-choklad som man sett reklam om på fb. Man kunde ju hoppats åtminstone...att NÅGON suttit och tänkt extea på mig idag...kanske har såna personer funnits men de har minsann hållit tyst. 


Passande kärlekscitat för dagen:

" Sometimes your nearness takes my breath away; and all the things I want to say can find no voice. Then, in silence, I can only hope my eyes will speak my heart."

" Just because someone doesn't love you the way you want them to doesn't mean they don't love you with all they have."

"Somewhere there's someone who dreams of your smile, And finds in your presence that life is worth while, So when you are lonely, remember it's true: Somebody, somewhere is thinking of you."

"If you truly love someone, then the only thing you want for them is to be happy....even if its not with you."

" Love - a wildly misunderstood although highly desirable malfunction of the heart which weakens the brain, causes eyes to sparkle, cheeks to glow, blood pressure to rise and the lips to pucker."

" I wish I had the courage to tell you that I love you and the strength to hear your answer."


Man ska nog ta vara på att "Valentines Day" heter "VÄNdagen" till stor del. Vänner har jag ändå...speciellt roligt var det när telefonen ikväll vid halv 12 pep till. Jag hoppades visserligen på att det skulle varit någon annan men det var min vän Sofia :)



Avslutar kvällen med stickning och lite film...får se hur sent det blir...jobbet väntar kl.07...jag vaknar kanske inte utvilad...men glad(are) än jag varit på nästan 2 veckor :D

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar