måndag 10 februari 2014

Missing the kisses only existing in my dreams

Ni som läste mitt senaste inlägg...det är en vecka sen nu (jag vet, sorry)...märkte att söndagen den 2.2 inte var världens bästa dag. I ärlighetens var dagen den sämsta på hela året såhär långt gånget. Men det gick om...måndagen...nåja, jag håll huvudet kallt...stickparty på kvällen och sen kändes allt plötsligt mycket bättre. Jag kunde ju säga varför...men...nä-ä, jag kan inte avslöja hur elak jag kan vara.

Sen har veckan ändå gått över förväntan...nu tar vi nästa vecka...jag räknar lite med att inan...hmm...fredag?...KANSKE få ett litet sammanbrott. 


Veckan i stort annars....jag har jobbat, hade bara lördagen ledig. Men egentligen lika bra. Om man jobbar hinner man inte tänka så mycket...eller...nåja...det hinner man ju nog...men lite mindre än om man sitter hemma. 

Har återupptagit min stickning. Yeeeeh. Fick fixat ett par vantar...hör och häpna,  ÅT MIG SJÄLV. De blev bra...eller sådär...inte som jag tänk men blir det kallare nångång ännu i vinter ska de väl hålla värmen.

Så har jag också helt vanliga sockprojekt på G också men tar det när jag är längre hunnen. Annars...när jag är på ämnet stickade sockor. På senaste tiden har jag fått flera kommentarer. En kollega somfick ett psrci julklapp av mig berättade hur rörd hon blev när någon stickat sockor ÅT HENNE. Och en vän sa han har dem med på sin resa och sover med dem varje natt :D Då, när jag läste det där senare, kunde jag inte riktigt sluta le.... Hoppas jag inte skryter igen nu...


QX Gaygala i lördags från TV4. Jag tycker det är synd att de inte bandar och visar HELA galan...helst med minimalt antal reklampauser. I år en helt OK gala...sett bättre...sett sämre. Gillade det man fick se från musikalen "Pricilla" (jag skulle SÅ behöva ta mig till Stockholm och se den). Däremot besviken på Zelmerlövs "nakenchock"...han var en bra (och snygg) programledare men det var nog inte mycket till varken naket eller chock....sorry.

Detta påverkade mig faktiskt mer... ;)



3 dagar ledigt för mig väntar. Detta betyder mycket stickande, tid att stryka och städa (åtminstone) 1 st skåp och förhoppningsvis träna lite.... I ett svagt ögoblick för någon vecka sen hade jag beslutat mig för projekt "få-se-hur-mycket-man-kan-träna-och-kanske-gå-ner-på-tio-dagar"...det blev inte av nu men det kommer väl nya chanser. Desdutom lär nog många andra göromål dyka upp och de tre dagarnas timmar bara blåsa iväg med vinden...


Helt appropå....THANK GOD för fb's chat... Den har man mycket glädje av...



För att kommentera lite på rubriken...jag är kärlekskrank...helst enkelt. Jag tittar på en UNDERBAR bild som jag alltid bär med mig och drömmer mig bort...jeansen som sitter som en smäck...och resten... "Jag föstar int att du int var gälin..." var det någon som sa och jag svarade "Vem säger att jag inte blir det då..." Jag kommer att laga mig i fördärvet igen... Sen hjälper min hjärna till och skapar drömmar på nätterna....bara drömmar...kanske visar de ödet...kanske är jag sanndrömmare....i VISSA fall önskar jag verkligen det.



Minns ni inlägget ”Har du några slantar över...”? Snart en månad sedan men ännu har inget paket anlänt… jag som trodde jag hade vänner men nejnej. Helst fiender, jag mottar en ny korsett från vem som helst och jag kan tänka på åtminstone EN som, pga. behandlingen av mig kunde slänga lite pengar på mig som kompensation men… beställer snart en själv. Har verkligen inte råd… men… min 36” går att stänga och öppna fast den är helt snörd… då har den liksom ingen effekt mera… I NEED IT ;)


Nu blir det dags för mig att tänka på refrängen. Jag ska till labben och ta blodprov imorgon... Ska bara se någon film och sticka lite först...på mina gröna och gula strumpor...utan ägare än så länge...deras storlek oklar...vi får se...finns tillräckligt med garn kvar så bara att riva upp och sticka till om någon med större fötter vill bli ägare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar