lördag 1 februari 2014

Aldrig mera singel

Jag har idag lärt mig något. När det frågas efter civilstånd i framtiden är jag inte längre singel...nej...singel gillar jag inte. Men varför göra det...det finns ju något mycket bättre...OGIFT. Ogift låter mycket bättre än singel...är man ogift är man inte nödvändigtvis ensam och singel utan bara inte gift. Jepp...det låter mycket bättre.

Efter Tallinresa började en ny vecka igen...en helt vardaglig vecka. Måndagen var ledig, vilken tur. På kvällen var det styrelsemöte som gällde. Ett lite speciekkt möte. Först bjöd jag till lite, och dukade med RIKTIGT porslin. 

Sen tilldelades jag, tillsammans med Linda och Boris det nyinförda och naturligtvis prestigefyllda priser: "DEN GYLLENE HAMMAREN 2014". Graverat och allt. 


Det hade varit första gången de på guldsmedsaffären hade graverat en hammare, tror jag det. Kändes bra med lite erkännade kan jag ärligt säga


Så blev det tisdag...onsdag...och torsdag för att avslutningsvis fredag. Dagarna har bestått av rätt så mycket jobb...alla dafar kort sagt, men det blir det väl att vänja sig vid. BECAUSE, på onsdagen kom samtalet. GRATULERAR till TJÄNSTEN.  Jag har fått tjänst,  fast TJÄNST.  Visserligen bara 50% men det är VERKLIGEN INTE illa det heller :D

På tisdag fick jag ett knyck. NU skulle julen VERKLIGEN ut...och ut kom den sig. Lättare att slänga ut än att fixa till. Resultatet blev riktigt bra...så ordnat, städat, prydligt...osv...stilrent? 


Och idag fick jag en ny, tuffare stil. Det liksom bara kom...helt automatisk. Så är det när man misstänks för "Subventionsbedrägeri". Verkligen inte illa. Speciellt för något som åtgärdats med FPA/KELA för flertalet år sedan. Ändå var det jag som var på förhör till Jakobstad igår...på polisstationen...i ett riktigt förhörsrum. Mina rättigheter lästes upp och allt. Men NU borde det hela vara ur världen, om inte någon åklagare tycker jag förtjänar ett straff...då kommer en varning ellercen liten böteslapp på posten. Men jag känner mig nästan som en BAD BOY. Tatueringar och motorcykel nästa eller?


Ja, det var väl allt jag hade att säga om pågående vecka såhär långt...bara att vänta och se...lördag och allt...vadsomhelst kan hända. Det som jag VET kommer hända är att jobbet kallar...men LEDIG imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar