söndag 20 juli 2014

Även solen har sina fläckar

Man ska inte sopa saker å ting under mattan, visst det vet jag...men nu gjorde jag det ändå, bokstavligen. Det var mitt i natten. Väskan packad. Allt klar. Borde försöka sova några timmar. Det var varmt å kvavt trots regnet. Ännu tänkte jag byta lakan i sängen å moppa golvet innan jag torkade damm. Jag satt i soffan och nästan grät (eller inte nästan), vet inte varför. Tror det var en nödvändig urladdning bara. Första och andra blev inte av. Jag orkade bara inte så jag gjorde det inte, det kändes bara varken rätt ellet nödvändigt. Helt otroligt. Men de små vita prickarna på golvet som såg ut som äggskal, de måste jag väl ändå sopa bort. Men sopborsten stod ju i skåpet å nä-ä. Mattkanten veks upp och dit sopades allt synligt smått löst skräp på golvet bort med handen. Å oj så rent det blev. Å med denna vetskap åkte jag faktisk till jobbet dagen därpå...knappt så jag själv kan tro det :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar