måndag 14 juli 2014

Tillägg till det förgångna

En kram kan vara så enkel men så betydelsefull!

Kram #1. Välkommen
En stilla knackning på dörren och sedan får man den underbaraste kramen på länge. Lång, varm, bestämd... "Har du saknat mig?" Det heter att det finns inga dumma frågor men jo, det gör det. Klart som fan jag saknat...



Kram #2. Va roligt att se dig
Man kommer till jobbet (jobbet är jobbet, båten é båten) för att säga hej å kolla läget. Alla är glada att se mig å undrar hur det är. Plötsligt kommer Bella genom kafferummet "Tomppa!" Och ger en stor varm kram. Något säger stt jag varit omtyckt där å gjort ett fint jobb under mina år där. Vilket gör allt vemodigt. På ett sätt hoppas jag på att få jobba någon vecka där igen i höst innan allt splittras när avdelningen stängs... Tänk det, helt otroligt att bädden försvinner i 2 år...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar