söndag 20 juli 2014

Ha den äran...

...att bli äldre. Så har jag det idag. 26 år. Jag känner mig inte så. Näsyan 30. Känner mig egentligen yngre men mins livserfarenheter gör mig betydligt äldre. Å vissa får ju aldrig chansen.

Jag har tidigare år många gånger firat min födelsedaf i jobbets tecken. Det gör jag också i år, men ändå annorlunda, för det är första gången jag gör det på båten. Jag jobbar på båt...som jag fantiserat om i så många år. Fatta det va. Jag är så tacksam till den som gjorde detta tillverklighet.
Jag vet inte hur dagen kommer firas, känner lite att här går jag inte säker, vad som helst kan ske. Men troligen en ganska vanlig söndag ändå.

Kan dock säga att dagen blrjade bedrövligt...tupakkatauko efter tuppakkatauko. Trodde jag skulle bli galen (kan sen tillägga att de suckade över hur länge dat taget trots lite (115 st) hytter) Efter klockan 00 kunde jag sen känna mobiken i fickan vibrera med jämna melkanrum å visste det troligen var fb-gratulationer. Just då gillade jag inte riktigt läget...alls. Ett år till har gått å trots att mycket ändrats till dert bättre stampare annat på stället.  Jag bet ihop å jobbade vidare. I det ögonblicket var allt jag ville ha en kram. En riktig en. Inte bara 2 sekunder knappt å det är thats it. Å jag tror jag skulle fått en om jag skulle knackat på rätt dörr...men...jag kunde ju inte riktigt det ändå.... 
Kvällen avslutades ändå med ett stort glas vin när vi hittat en i stort sätt oöppnad flaska. Riktigt gott var det å jag är väldigt kinkig när det kommer till rödvin.


Om någon undrar vad jag önskar mig? Jag har en önskan...en jag inte kan uttala eller lägga på pränt men den KAN uppfyllas. Alla delar finns där de ska vara på sätt å vis. Kanske idag é dagen liksom. Only time will tell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar