torsdag 10 juli 2014

What I did for love

När jag börjar skriva detta inlägg är rubriken klar. Den fångar nog allas uppmärksamhet. Det är dock det enda som jag har på klart. Så många tankar i huvudet, ett enda virrvarv. Som vanligt? Troligen. För att då få lite ordning delar jag in inlägget i kategieier.

# 1. Båtrelaterat
1. Detta är en hytt. Inget praktexempel på hyttar vi städar, de kan vara mycket mycket värre, detta är faktiskt inte så illa.


2. VARNING! Testa inte detta. Som någonsin. Jag testade, klart jag vågar. Det var en...hmm...upplevelse. Å då räckte det med den mikroskopiska mängden som rymdes på udden på en gaffel.

3. I däckbaren Bar Laituri säljs det Slushie. Bara två smakar dessvärre. Men det är gott. Å läskande. Å jag känner bartenders, å jag är ju faktiskt anställd...alltså...gratis, personalförmån. Å  den senaste jag fick...jaa...den måste förevigas ;)

4. Det visade sig att det senaste passet gick väldigt fort...8 dagar bara försvann. Great days. 

# 2. Amore
1.  "What I did for love". Ett uttryck som bara dök upp i huvudet häromdagen. Ibland ifrågasätter jag mitt förstånd...
2. "Jag tycker du är vacker". Ord man bara inte slänger ur sig sådär bara, fadt kanske man borde... Jag kunde bara inte tro mina ögon, "Fan va du är vacker..." var det jag genast tänkte. Å tanken fortsatte "...om du bara visste!"



3. "Always on my mind..." "I love you, but only on my own (?)"
4. Skrämmande hur lika en person kan vara en annan...inte något jag gillar direkt... :/

# 3. Övrigt
1. En snabb selfie tagen på jobbet...i varuhissen....going down...

2. Otroligt hur glad man kan bli i hjärtat av något så enkelt som en tidning. "Ja, jag köpte denna åt dig i Oslo" :D En sådan liten gest...så mycket glädje. Å inte vilken tidning som helst. En norsk QX-tidning. Jag tycker vad jag tycker om Norge men denna tidning var åt MIG. Å ingen sladdrig tidning utan ett magasin, tjocka pärmar å härligt papper...doftade underbart. Happy...

3. Jag stack till jobbet med "a back from hell" å åt piller å kämpade. 

Bra gick det, ont gjorde det ibland. Men veckan överlevde jag å hem kom jag...ä ryggen... OK nu...bara det håller en 3-4 år till...

2 kommentarer: