torsdag 10 juli 2014

Hemmavid

Jag har spenderat 2 1/2 dag hemma. Borta bra men hemma bäst. Svårt att säga. Allt har sina för och nackdelar. Av någon anledning finns det så mycket som borde göras och som man "vill" göra men ändå är det få saker som blir gjorda.

Anlände hem kring kl.20 på måndagskvällen.  Tåget, som vanligt, försenat. Skönt att komma hem, slänga in väskorna i lägenheten, inte mycket förändrat där heller. Gick sen upp till mamma å pratade en stund. Kylskåpet gapade tomt, förutom alkohol, å mer fylldes det på, jees.... 


En promenad ut mot Forsby, men bara en 4-5 km för att inte överdriva, ryggen bra men man måste väl börja lugnt. Gick å sova ganska tidigt...i egen säng.


Tisdag.  Solen sken å jag hade bara en plan. SOLA! Vilket jag gjorde. Underbart. Min plan var att skriva blogg...en Jonas/Oscar-story...å lite annat. Nåja, lite story skrev jag, men längre kom jag inte. Men solen...den var härlig.

Unnade mig något gott...färska jordgubbar å (visserligen butiksköpt men) kall risgrynsgröt

På kvällen textmöte på Scala. Höstens projekt planeras. Väldigt spännande :)
Efter detta en promenad igen...Forsby var sig likt....


Onsdag. En underbar dag. Trots sol å VÄRME. Lunch på A8 med Dreya och Poffi. Alltid lika gott, denna gång vegetariskt eftersom det icke-vegetariska alternativet var fisk. Jag kunde gärna bli vegetarian. Till ganska hög procent åtminstone...om jag bara hade någon som kunde laga vegemat...inte min starka sida, rädd det skulle bli enformigt om jag skulle kocka själv.
Sedan takeaway-kaffe å godis i skolparken...å en glass på väg dit :) Härligt där i skuggan...
Sedan en tur till Erkin Halli. Jo ni läste rätt. Faktiskt inget dåligt ställe. Alltid hittar man något, finns nog inte någon som går därifrån tomhänt. Denna gån fyndade jag denna, köpte 2 faktiskt. En till mig, en till jobbet (kallar jobbet för jobbet å båten är båten). Passar bra där.

Nästa stop var i Karby, Stockholm PRIDE resan planerades å skall bokas snart.  Choklad, choklad å choklad. För sent att vara nyttig då.
Å sen...aldrig har jag tyckt det varit så underhållande att se någon spela Mortal Combat på PS 2. Tänka sig... :D

kvällen var det en träff med Annika som gällde. Vi begav oss till Cafe Bildström. Rekomeneras VERKLIGEN! Passa på när det är öppet. Omnomnom. Mycket prat...på något sätt kanske mest från mig. Fräckt?...troligen... Å sedan en  glass till. Fy vilken onyttig dag det blev..men, den korta promenaden gjorde väl helst lite nytta...hoppas jag :)


Idag har ännu inget hänt. Sovit...stigit upp...ätit och sedan slängt mig på soffan, tittat på TV å skrivit. Sängen ännu obäddad. Oops :P
Får se vad resten av dagen har att bjuda på. Har faktiskt några små saker som borde göras....men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar