måndag 14 juli 2014

Ett sista livstecken

Ja-a. Så var det måndag då. Egentligen skulle jag suttit på tåget nu eftersom jag börjar jobba imorgon. Men igår tog jsg beslutet. Nej, det tänker jag inte göra. Jag vill stanna hemma en dag extra. Knappt en vecka ledigt mellan 8 och 10 dagar på jobb kändes lite plötsligt. Så jag besämde att jag hellre stiger upp på tisdag och tar 09:16 tåget. Kanske är jag ännu så groggy då och inte tycker att hela "åka hemifrån"-grejen är så vemodig...


Just nu har jag betalat räkningar. Vilken jäkla mardröm alltså. Men det är värt det för resan är bokad. STOCKHOLM PRIDE  med DREYA! 31.7-4.8. 4 nätter på 5-stjärnigt lyxhotell Hilton vid Slussen i Stockholm. Helt underbart. Värt varje cent. Blir att knata i alla ändar fram till det men det blir årets semesterresa för mig. Så det är jag VÄRD!


Nu borde jag packa. En nuförtiden liten uppgift. Samma kläder som alltid, i stort, viks å rullas ihop å voila. Packad å klar.


Dehär senaste dagarna har jag bara varit. Inga stora världsomfattande händelser. Njutit av att vara hemma å göra vad jag ville när jag ville. Varit ete å promenerat varje dag. Men bara knappa 5 km per dag. Längre sträckor än det har inte min rygg å vänstra ben gått med på. Å ingen cykel så jag saknar liksom hamnpromenader...men men...troligen ändå för det bästa...

Gammal bild

Å under dagarna har jag spenderat dagarna i Benidorm. Serien med samma namn, SÅ bra.  Det är min åsikt, alla kan inte tycka detsamma. Å där finns dessutom Mateo...Mr. Jake Canuso. Underbart. Vilken näsa ;)

Men på lördag och delvis söndag hjälpte inte ens Jake. Men på lördagskvällen försökte jag med detta...

...det hjälpte lite.
Å sen söndag (delvis idag), ja. Frågan lyder: "Hue mycket choklad är FÖR mycket choklad?"  Kan bara säga art Bomans present minskade REJÄLT, blir att köpa mer nästa tur å sen GENAST få leverat :P

Problemet sen?
Lite av det ena, lite av det andra. Krämpor, fattigdom, ovisshet, frågetecken, kärlek... Alla de vanliga orsakerna.
Men nu är nu.
Väskan packas å imorgon kör vi egen. Tåg, spårvagn, stiga ombord och skeppa ut. Men sen när man är där går dagarna fantastiskt fort faktiskt, tro det eller ej... På återhörande. Men det kan ju ta sin tid är jag rädd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar