söndag 20 juli 2014

Maily

Idag é en speciell dag. Det är min födelsedag men jag delar den med någon annan också. För ett år sedan började jag dagen med att klä mig i min nyinköpta svarta kostym,  vita skjorta å svarta slips. Första punkten på agendan var nämnligen kära Mailys begravning. Då kunde jag inte förstå det å ett år senare gör jag det nog inte heller. Hur kunde hon plötsligt bara vara borta. Det var en FANTASTISK begravning som verkligen hedrade hennes minne. Alla grät...utom en som vägrade å tuggade frenetiskt tuggummi för att "vara stark" (det irriterade mig fruktansvärt å gör det märk väl ännu). Idag tänker jag speciellt på henne (och hennes familj). Har saknat henne SÅ många gånger detta år. Hon var en verklig vän. Så mycket jag velat berätta. Så glad å stolt jag vet hon skulle varit. Vi skulle ha skämtat å hon skulle skrattat så hela hon hoppade precis som hon sa man gjorde när man läste böckerna om Stephanie Plum. Idag finns blommor på hennes grav från mig och denna sången är till henne! Vila i frid min vän...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar