torsdag 28 februari 2013

Bananer, äpplen, färsk apelsinjuice och kiwi

Jag har haft lite craving. FRUKT. Och då menar jag bara inte banan och två fasta äpplen. Frukt i alla former. Något som i stort sett är förbjudet i LCHF. Frukt ska mest anses som godis. Så därför får nog idag anses vara godisdag. Har inte ätit frukt överhuvudtaget sen jag började med denna livsstil. Men idag bleb det en smoothie, fruktbomb. Men grunden var minsann LCHF, turkisk yoghurt, grynost och grädde. Sen banan, äpple, kiwi, hallon och färspressad apelsinjuice. Det var seriöst gott :D Men någon vana blir det inte. Men ibland går det ju bara inte att stå emot frestelsen. Resten av den inhandlade frukten skalades och skivades och ligger nu i frysen, redo för en smoothie om några månader, och då kan jag skippa isen.





Har faktiskt unnat mig denna vecka. I tisdags var det tårta. Som riktig tårta, sockerkaksbotten gjord på vetemjöl och riktigt socker. Men nu döps ju inte bekantas barn alla dagar. Himmelskt gott var det kan jag lova. Men annars är jag ju väldigt strikt. Och när jag tänker på det… nästa vecka blir det bio (då äter jag inget) men troligen också mat på typ Sesam… fast då firar jag och A.J. 100 sidor (som faktiskt var ett tag sedan redan)… och sen till helgen och Tammerfors… jaja… blir nog strikt veckan därpå…


Kan sen meddela att det är skönt med semester. Man får gjort ett och annat extra när man har lite mer energi. Igår var det en början med vårstädningen som gällde. Piskade soffkuddarna så det ekade mellan höghusen, vädrade sängkläder och mattor samt tvättade fönster. Idag hade jag tänkt jaga dammråttor men det får väl bli imorgon, fredag-städdag.


Hade en dröm häromnatten. Om män. Pluralis. Men med fanns bland dem Chris Salvatore. Och sen några mer… hmmm… lokala förmågor :D Och alla ville ha mig, precis som lilla jag var… och jag tackade dem så gärna ;)


Till sist. Såg denna bild på nätet igår. En jag faktiskt inte sett förr. Wow. En facebookvän tyckte att äcsh…han är ändå för gammal för mig… gammal, 44…vad gör väl det :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar