söndag 3 februari 2013

En högre växel sökes

Min lediga vecka och imorgon blåser arbetets vindar mig tillbaka upp för backen. Och med ny kunskap, ja eller så borde det ju vara eftersom jag hunnit med 2 närstudiedagar. Nåja. Fredagen. Hur man med blommor kan få det trevligare i kundens utrymmen. Jag fattar konceptet men det där med att arrangera blommor, nja, inte riktigt min grej va :P Och varför skulle jag, så länge det finns utbildad personal för sådant så skulle det ju kännas så hemskt att ta arbetet ifrån dem :D Vi var en sväng via Sunds, såg när de lagade en bukett och skulle sedan köpa något eget att testa med. Jag köpte naturligtvis rosor. Hur jävligt det då än ser ut så blir det lite bättre bara tack vara att det har gjorts med rosor.


Gårdagen. Ja alltså jade hade faktiskt tänkt jag skulle stiga upp en vettig tid… men vad ÄR vettigt egentligen… en smaksak vill jag påstå. Men upp kom jag mig förr eller senare. Lite s.k. ”bondkakor” åkte in i ugnen, tur jag hade degen färdig i frysen. Jag skulle ju ha kaffegäst á la Mitjil på kvällen. Måste faktiskt le åt det faktum att trots att Dreya är i Göteborg är han väldigt angelägen om att han vänner inte ska sitta hemma ensamma på sina lediga dagar när de istället kan dricka kaffe tillsammans :D :D Och FANTASTISKT (länge sen jag skrev det så)trevligt som alltid. Timmarna flög iväg, ja tiden går snabbt när man har trevligt, kvällar som denna är det svårt att argumentera emot det det….
När Mitjil tackade för sig knäppte jag på TV:n och vilken perfekt timing. Jag möttes nämligen av denna pausunderhållning. Puh… man får ju allt tungt att andas… ibland funkar män i tights… men han har väldigt smala ben…


Tog en sväng upp till mamma när jag kom på att hon ju sa något om att hon hade köpt lite garn åt mig i Kauhava igår. Måste ju kolla vad det var. Och det turade sig så bra att det var ett nystan som var det samma som jag hade beställt (som för övrigt hade skickats igår) men detta i en annan färg. Tog fram stickorna och började på. Då var klockan rätt mycket men till halv 2 stickade jag, kom nog inte så långt men måste nog fortsätta lite idag och se om det blir till något jag kan godkänna.


Idag då. Ok, så jag har väl inte varit sådär alldeles effektiv idag heller, ja, än idag. Jag har ju ännu några timmar på mig att bränna igång… Lite mat att fixa till imorgon, diska och dessutom hade jag menat slänga mig ut på promenad.… faktiskt… och lite stickning… måste ju se om det blir nå bättre eller så slänger jag det till sidan….ja och så hade jag ju planerat att få utskrivet Januaris blogginlägg….vem har väl sagt att man ska gå och sova tidigt….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar