onsdag 13 februari 2013

Måndag, tisdag onsdag torsdag, fredag lördag söndag, lalalala

Idag finns i mitt huvud vinjetten till en reklam med just de där orden (minus lala:ndet). Och rätt så passande för jag är förvånad att veckan redan hunnit till onsdag. För mig väntar jobb 13-21 och före det måste jag laga mat å handla. No big deal va… tar igen det sen i sista minuten… man ska inte stressa såhär timmarna före man ska och jobba :P


Fastlagstisdag igår. Till det hör fastlagsbulle bl.a. och så blev det t.o.m. för mig. Jag fixade recept och mamma bakade. De var faktiskt riktigt goda och jag kände inget av den äckliga bismaken av sötningsmedel. Alltid ett plus. Åt två stycken, men det blir ca ½ vanlig butikköpt bulle för dessa två var små. Ibland får man unna sig, och det kändes helt ok när det var bakat med LCHF. Men ingen risk det blir någon vana.


Puhdistus av Sofia Oksanen. Fick filmen häromdagen (ok, fick två, tydligen hade jag beställt samma film 2 ggr så en gick i retur) men har inte hunnit se den förrän igår. En verkligt bra film. Stark, och på sina ställen väldigt stark. Blev förts förvånad när den började, den verkade så bekant, men så mindes jag ju, jag läste ju boken, men det var ju ett tag sen… Läs boken eller se filmen, fast båda. Och hon som spelade Aliide den äldre, duktigt arbete, jag gillade henne. Hon påminde om någon, men kan för min arma själ inte säga vem…


”Va smal du har blivit”. Detta fick jag höra häromdagen. SÅÅ roligt att höra. Men smal, nja, är nog lååångt till det ännu, men det tar sig… Igår sa en på jobbet ”Du blir nog mindre”… jag genar genom linneförrådet och när jag kommer ut på andra sidan stannar en annan sköterska upp, tittar noggrant å säger ”Hörde vad Maria sa, måste ju se själv och jo, hon hade nog rätt”! Snart ska jag väl börja se det själv också… klart att det märks på mycket kläder men…


Och från ett till annat. Gissa vem som troligen far till Tammerfors och SETA:s Leimarit 9-10.3? Jo jag….é det inte underbart…inte 100% bestämt ännu, men tror nog det blir av :D I love my friends….

Nu hoppas jag bara att arbetslistorna kommer snart, vi har redan fått dem men när en ur kollegiet far och lägger sig på operationsbordet för att byta knä får jag jobba 100% från 5:e mars. Och hon skulle jobbat hela helgen just detta datum, men det är så pass långt fram att det nog löser sig…vi är experter på att byta skiften på vårt jobb…och för det mesta kommer vi ändå när vi ska…för det mesta… Till sist.


Imorgon är det ju vändagen. Valentines Day. Alla vet vi ju hur jag känner för den dagen eller? FB sa det bra…

Fast på ett sätt vet man ju inget. Jag drömmer alltid om trevliga överraskningar och ”Secret Valentine”, minus det där med sectret. TUPLA-mysteriet löste sig ju aldrig om ni minns. Frustrerande…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar