fredag 8 februari 2013

Jag behöver en prins

På jobbet kan man höra det mesta, ett par dagar sedan hörde jag detta av tanten i dagsalen som satt och bläddrade i svensk damtidning…

”Prins Daniel. Det måste vara prins Daniel. Prins Daniel i sverige. De har prins i Sverige. Vi har ingen prins i Finland. Vi skulle behöva en prins Daniel i Finland…osv…”
Tror det fortsatte i 30 minuter till men jag orkade inte höra mera. Men jag höll med, en prins skulle inte skada i Finland, jag menar någon som kunde vara Finlands ansikte utåt, någon som inte ser lika fruktansvärt dum ut…på ALLA bilder som vår president.

Och efter att Finland fått en pris kan jag ta en prince charming åt mig själv.


En låååång vecka, stressigt på jobbet och jag var ju inte riktigt med kändes det som eftersom jag ju var borta hela förra veckan. På semester. Nåja. Nu har jag 3 lediga dagar igen. Får bara hoppas man får vara både frisk och ledig men med tanke på det som verkar gå på jobbet tvivlar jag på båda.

Såhär långt i veckan har det ännu inte funnits några stora händelser. Styrelsemöte på teatern i måndags. Mycket på gång och mycket planer… på scenen och vissa renoveringsprojekt. Allt låter väldigt spännande och jag hoppas verkligen det blir av.

Har sen mest bara jobbat och stickat. Snart klar med projekt 1/4 och garnet till nr 2 kommer idag.

Igår var det teaterkväll. ”En handelsresandes död”. DÖD. Han dör. Det stora temat på Wasa Teater tydligen. DÖD. Nåja. Men pjäsen var verkligt bra. Vet inte vad jag hade väntat mig. Egentligen inget alls, men väntade mig åtminståne att det skulle vara bra. Och så rätt. Erik Kiviniemi, vilken talang, han spelade inte Willy Loman, han VAR Willy. Och Lytts och Ehrström. Vilka prestationen… och annars Ehrström, vilka BEN ;D De fyra huvudrollsinnehavarna måste verkligen vara trötta efter en föreställning…vilken urladdning. GÅ SE DEN!


Som sagt. 3 lediga dagar. Och jag har saker att göra. Och bäst att få undan dessa göromål och sen fram med sticksömmen. Och apropå att sticka. Visst var det så att det var übermodernt, kreativt och bra för ALLT. Med andra ord inte alls gammalmodigt…

1 kommentar:

  1. Ja för smarthet och utseende går ju ihop. Klart det alla som är fula är dumma i huvudet. Att jag inte tänkt på det förut. Utseende är allt och därför omger jag mig enbart med snygga människor. Testa!

    SvaraRadera