tisdag 26 februari 2013

Semester… VÄLKOMMEN

Nu minns jag ju inte om jag sagt det men jag har SEMESTER! Och igår eftermiddag kände jag att det verkligen kom lägligt. Som seriöst. Mycket snurrade i mitt huvud och det ska bli så skönt att slippa tänka på skola eller jobb. Jag vägrar låta varken del uppta mitt mentala medvetande. Det har varit lite för mycket de senaste dagarna med ett och annat som bara lämnat mig mentalt :O :O men ändå har jag försökt behålla lugnet och ett leende på läpparna. Bara att gå vidare nu. Göra en del förändringar, motvilligt, men försöka se det positiva i det. Jag har ju i alla fall ett jobb fortsättningsvis :D och 28 dagar semester att dela på i sommar (å vinter och nästa vår)...det sa jag va :)


Min första semesterdag (ledig dag, semester officiellt först imorgon) har inplanerats en tripp till Jakobstad och Bomans. Ska bli trevligt. Och farligt. Se när jag kommer till Kanalesplanaden vill jag alltid istället för att korsa den och gå rakt, korsa den och ta av till höger och fortsätta några hundra meter i den riktningen. Men nu tjänar det ju inget till.


Nytt avsnitt av Dicte. Konstigt hur de i Danmark alltid lyckas åstadkomma så bra serier. Ranthe hjälper ju naturligtvis till för min del :P Hittade häromdagen denna/dessa bild(er).



Och jag lämnade och tänkte. Folk är så rädda för rynkor, eller ja, män jag känner är ”rädda” för rynkor. Men please. Kolla på den bilden och säg det igen. Sexigt. Jag har alltid tyckt att rynkorna kring ögonen, kråksparkar och så snyggt… och när männen ler… :D :D Snyggt. Piste. Jag tänker också på engelskans ord distinguished.


Klockan tickar som vanligt. Måste bädda och plocka undan lite. Ut med roskis och lite tomma lådor. Ägg å bacon ska intas. Lite piller mot den annalkande förkylningen jag kände av igår, duscha, plocka fram busspengar osv. Blir nog bra detta….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar