tisdag 14 januari 2014

All hail Seebach

Ifall jag inte nämt honom förr...vilket jag nog MÅSTE ha gjort...så får han ett alldeles eget inlägg här och nu. Dansken. Mannen. "Legenden". Sångaren. Rasmus Seebach.

Jag har ju som bekant en viss förkärlek och ett extra gott öga till danskar. Och sjunger de sedan underbart...och kan spela piano till på köpet kan ord som PERFERKT användas.
En del säger ju att danska är ett svårt språk...man förstår inget alls osv. Visst, jag förstår, jag håller inte med men förstås :P . Men personligen har jag "växt upp" med danska (många serier och kriminaldraman) så jag har aldrig tänkt desto mera på det. Och när det kommer till Seebachs musik behöver man inte förstå allt...en del saker säger sig själva och alla låtar är bara så vackra ändå.


Av alla låtar finns det egentligen  inte någon favorit...bara många jag nästan kunde skrivit själv..."Sandstorm" är en av dem.
 


Många låtar med favoritcitat...
 
"Er du blevet hustlet?
Har du fået dit hjerte knust?
Vil jeg be’ tossen pænt om at gå sin vej
Ta’ dig med ud i byen, for at glem’ det hele og få en sjus
Fordi jeg ved, at du ville gøre det samme for mig "

 
"Du spurgte mig engang:
Hvis du måtte tage tre ting med på en øde ø,
Hvad ville du så vælge?
Jeg har tænkt over det, og hvis jeg skal være helt ærlig
Så er jeg fuldstændig ligeglad med de andre to ting
Jeg skal bare have dig med"


 
 
 
Till sist måste jag ju säga/erkänna att jag naturligtvis är (aningen) ytlig också och faller lätt för Rasmus utseende...vackra lilla vännen. Öronen är lite...hmm...störande. Men skulle nog inte ändra på dem ens om jag kunde. Då skulle inte Rasmus vara Rasmus

 
 
Fick föregående veckor alla hans skivor samt en DVD från en konsert Juni 2012 :D
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar