torsdag 2 januari 2014

Min nyårsafton

Egentligen tänker jag inte orda detta desto mer. Nyårsafton är ju en relativt vanlig dag trots allt. Tror det är så att endel firar man stort ELLER så firar man inte alls. Mitt var nog snarare alt.2. I det stora hela var det enbart en vanlig kväll. Sämre än julafton men BETYDLIGT bättre än alla andra nyåraftnar än jag kan minnas med undantag för 2004 och 2008.
Jag fick mig dock en smärre chock på kvällen...reagerade väl inte sådär överdrivet bra men är VÄLDIGT glad att känslorna till personen i fråga sedan länge behandlats och var borta. Blev bara en vän mindre att tänka på. Nåja...his loss, not mine. Tänk hur lite man egentligen kan känna vissa människor.
 
 







 
 
 
 
 
 
 

Var faktiskt vaken över 12-slaget och satt och tryckte i mig Ben and Jerrys glass. Karamel Sutra.
 

 
 
Faktiskt rätt gott, till först,  men plötsligt var caramelsmaken inte så god som jag mindes. Endel hade det att göra med att det var så länge sen jag åt glass att jag hade förväntat mig mer eller så var det att jag i måndags, hos tandhygenisten, fick erfara att flour nuförtiden har caramelsmak (kunde de inte finnas åldersgräns för flourpensling..., snälla)

 
2013 var FÖRÄNDRINGENS år och även om detta år nog också kommer innehålla mer eller mindre förändringarna så hoppas jag FRÄMST på att 2014 blir KÄRLEKENS år.
 
Sen sov jag något OTROLIGT gott vilket var mest förvånade på hela nyåret. Och drömde så UNDERBART om...näää....det säger jag inte. Var ute och reste...det gick...nåja...stressigt...bagage som försvann osv. Kunde inte brytt mig mindre... ;D
 
PS. Man ska väl alltid spara det bästa till sist. Och det bästa var julklappen jag mottog av Dreya. Finns en story bakom detta som man borde känna till. I höstas hade vi en spelkväll och spelade...never mind, något hette det nog. Dreya och jag var ett lag. Jag drog ett kort med något jag skulle rita å Dreya skulle gissa. Med en liten twist, Dreya skulle hålla pennan, jag hans hand. Och jag som inte kan rita från första början... Ordet var "Skumbad"...första gissningen var "får"...enogh said...men till slut så. Efteråt kom iden om att det där skulle han tolka så hade han min julklapp klar. Och han tolkade...till perfektion... LOVE IT. Nu ska den bara upp på väggen också...platsen utsedd...
 



PS 2. Samtidigt kan jag passa på att ta upp julklappen av Ninna. Hon också lika kreativ som sin bror. Detta skapade hon...av MITT citat. Jag sa faktiskt EXAKT det där när jag satt på Café Fredrica å stickade å väntade en gång i höst.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar