tisdag 14 januari 2014

Jojo...jag är här...jag är här...

Det har gått 10 dagar sen jag nu skrev något. 10 dagar!?! Hur gick det till...med det här tempot är ju januari, och innan vi vet ordet av, året slut i ett huj. Hur upptagen har jag sedan varit NÄR jag nu inte ens haft tid med det minsta av livstecken,...? Väldigt upptagen. Hinner inte ens sticka...eller läsa som jag ännu hellre vill. Till att börja med så har jobbet varit en ständig följeslagare. Därtill har talkoarbete funnits, snart.., så snart...är köksrenoveringen och caféuppsnyggningen på teatern KLAR. Vågar ju knappt tro det... Och de lediga stunder som, efter allt detta funnits och som inte fyllts av vardagliga hushållssyslor (som ibland ALDRIG verkar ta slut) har jag ju cyklat och "tränat" som en galning. Sedan 1:a januari har 1 timme om dagen införts och hunnit bli 2 timmar och hanteln på 2,5 kg är numera 6.5 kg. Har jag sedan sett något förämdring med hjälp av detta?  På vågen? Egentligen inte (GAAAAAAH!!) I kroppen? Jo...lite förändringar ser jag nog.
 
 
Kaloriförbränning efter 2 timmar...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så dessa dagar har inte mycket speceillt hunnits med förutom
-måndag 6:e. Jag skulle bara reda upp lite...kanske baka lite. Våfflor till den kvällens teveunderhållning "Allo' Allo'" skulle fixas men annars så.


De ljusare vanliga, de mörkare med kanel å kardemumma. Supergott och LCHF. Med Turkisk joghurt och hallon till :)

 
 
 Började plötsligt hänga upp lite tavlor också.
 
2 hade ju sen tidigare sen kom julklapparna till :D
 
 
De översta har jag haft länge men aldrig fått upphängt...mittersta juklapp av Boman och nedre en julkapp från mig...till...MIG :P
 
 
Och fixa annorlunda peppsrkaksdeg med smak av vanilj och choklad
-en Vasaresa i tisdags (7.1) med Sofia och Dreya (Mitjil mötte också upp i staden). En riktigt trevlig dag förutom att allt jag unnade mig helt i onödan var torrt, smaklöst eller både och. Detta varesig det handlade om Hesburgermat eller cafebakelser/tårtbitar. Så typiskt. Borde stuntat i att äta det helt å hållet men var det betalt så var det ju och här ska det inte slösas.
-på tisdag kväll var det en ny, rätt så bra faktuskt, version av "Sound of music"som gällde. Inte illa men heller inte så bra som jag trodde (hoppades)
Bästa bilden sådär snabt...hittade inget på hela enemblen...scenklädda...

-i onsdags bakades det




-teé-främmande av  Dreya idag (13.1). Inga klagomål där heller...vilken tur bara att han på förhand visste med sig att meddela att det inte skulle serveras något bulla. Jag hann ju snabbt och glatt börja undra vad jag skulle bjuda på men eftersom idag...min lediga dag... ändå blev stressig var det en jädrans tur att jag slapp.
 
 
Vad mer kam jag säga. Livet flyter på. Lätt. Jag känner mig så lätt...fri som en fågel. Livet framför mig...allt kan hända...öppen för alla förslag. Trodde jag att det nya året skulle börja så...knappats.
 
Nästa etapp på dagen är nu Scala och lite målningsarbete. Wish me luck. Sen jobba jobba jobba. Om jag inte hinnet skriva kommabde dagar så ser det ut som det på lördag kunde bli att fara ut på kaffe med D och M om det vill sig väl. Innan dess ska det dock jobbas, cyklas, tränas,  försöka få pengarna att räcka till, fixa det sista på Scala... listan kan göras hur lång som helst. Tror det blir några korta nätter för att hinna med allt men...det är det värt.
God fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar