söndag 19 januari 2014

Som sagt var

I tisdags utryckta jag mig med ordet "om", som i "...om jag inte hinner skriva...". OM...hur tänkte jag där?  Jag kunde väl ändå inte på fullaste allvar tro att jag skulle hinna. Måla, jobba, fixa listar, måla, listar, måla och måla samt spontant, med Linda, fixa en "konstinstallation". Så var det fram till torsdag.


Sen kom fredagen den 17.1 och jag körde 17,5 timmar i sträck. 3 timmar med att skura golv å försöka få bort alla fläckar och "målstrittor". När klockan var strax före 13 rusade jag till jobbet, 8 timmar av vardagsarbete väntade. Detta bara för att återvända till Scala klockan 21. Jag skurade klart, lade undan maskinerna..
Ser man vad som är skurat? Jaaa!
 
 och fram kom golvvaxet.
 
Klockan 03:30 släckte jag å gick hem. Då hade jag hunnit stryka på 4 lager, skura upp scenen, polera bord å torka stolar...osv.osv....
 
När lördagen kom tog jag sovmorgon, eller, nåja, om man räknar antalet timmar jag sov och ignorerar uppstigningstiden så var det en normal natt av sömn på alla sätt.
Linda å jag mötte upp för att lägga de sista finishing tousches till köket och cafét.  Wasa Teater anlände, hem å fixa till sig innan en NY-TV intervju (jag planerar att missa torsdagens sändning,  vilken tur jag då sitter i teatersalongen med Dreya å ser på "Skamlöst" och på söndag missar jag förhoppningsvis reprisen när jag är på väg hem från H:fors) och vi fick avnjuta pjäsen "KAOS". Jag måte säga att jag gillade den...vredesutbrotten...jag förstod precis...pjäsens karaktärer gjorde sådant jag verkligen ville där å då.
Kvällen förlöpte fint...medvind...kvällen var över och projektet lika så...allt som kvarstår är 6 stycken spotlights som ska monteras och listar för att dölja dessa lampors ledningar bakom. Å resultatet då. Tog lite bilder idag faktiskt när Annika var chaufför med paketbilen så jag fick tillbaka maskinerna till jobbet.
 
FÖRE. Detta efter att köket och biljettkassan tömts...
EFTER. Och detta taget idag...mörka bilder pga.kameran... 
 
Efter lördagens eskapader kröp jag ner under filten på soffan. I min VARMA ombonade lägenhet, julen fanns ännu kvar men vem orkar bry sig. Försöker i år med att bryta lite "regler"/traditioner å ta allt som det kommer.., En väldigt avslappnande kväll.
 
 
Söndag. Ledig. Som ledig LEDIG!  Ändå fanns det att göra, och nu är det gjort. Städa, tvätta, renbädda, laga mat...
Så långt är vi nu. Har nu ett litet skrivprojekt att kolla på...lite EVENTUELL klädshopping...
 
 
God fortsättning :D
 
 
PS.
Nyförvärv 1. (Fulla av kex också.., vem vill ha)
 
 
Nyförvärv 2. "Konstgalleriet" har fått belysning. Bilden DÅLIG, verkligheten annan...
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar