tisdag 14 januari 2014

Nya synvinklar...ALLTID...

QaF. Qeer as Folk. Hur många gånger har jag kollat igenom denna serie? Otaliga gånger är det nog. Varför? frågar sig folket då. Jo, för att den är helt otroligt bra. Och efter att ha sett den såhär många gånger borde det ju vara totalt omöjligt att ännu kunna upptäcka något nytt. Men det gör jag ändå. Varje gång. Beroende på humör och med nya livserfarenheter i ryggsäcken ser man allt från nya synvinklar.
 
 

Allt jag förr har brytt mig i har varit kombinationen Brian & Justin.
 

Visst, de är huvudkaraktärerna...men alla de andra då... Så orättvist jag behandlat dem.
Plötsligt såg jag Mihael Novotny och kände att "Hej, men det där är ju jag" Så många likheter. På gott å ont. Han sökte något...någon...han fann sin kärlek men det sprack.
 
 
Han letade igen vidare och denna gång var det sann lycka som räckte för alltid.
 
Sen har vi ju Ted och Emmet. Hos dem båda kan jag plocka ut många delar men inga helheter som med Michael. Tänker på Ted som i så lång tid varit SÅ förälskad i Michael som i sin tur inte märkt något alls. Det var så fint på något sätt... Att Ted och Emnet sedan plötsligt fann varandra var ju också en oväntad vändning. Två så väldigt olika människor.
 
Detta är verkligen en underbar serie. Men som jag brukar säga.
# 1. Inte för de känsliga
# 2. Det finns faktiskt en story där...en ganska vacker story där bakom den...hmm...sexuella fasaden...man måste bara se den.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar