måndag 24 december 2012

Christmas this far

Ja-a gott folk. Trots gårdagen så blev det ju faktiskt jul ändå. Ingen direkt varm julfeelis men trots allt känner jag mig lugn. Dagen fick sin början redan klockan 7. Sängen bäddades med rena lakan med tomtar på. Nytvättade huvudkuddar samt ett helt nytt täcke, som jag hoppas är varmt. Fast å andra sidan kan man ju hoppas att Tomten kunde samarbeta med, ska vi säga, Mother Earth och hitta en passande sängkamrat som sover bredvid mig och gör att jag slipper frysa och sen också denna känsla…


Efter detta blev det att handla, som sagt blev jag ju distraherad igår och fick bara handlat julmust och medvurst, visserligen två viktiga saker men…

Jobb 9-15…nästa år blir det väl kvällskifte då…

En ny favorit… hoppgivande…


Efter jobbet stod maten på bordet och mellanbrodern kom. En leverans av mat till forsby, jag fick en min julklapp åt Simon (så glad att alla fått sina julklappar till julafton), en tur via jobbet och se till pappa och plocka upp de sista julklapparna av kollegiet. Nu tillbaka upp till mamma. Gröt och fruktspoppa väntar. Julklappsutdelning. Sen är kvällen fri. Låt oss hoppas att jag blir surprised.


Såhär blev min boning efter pyntandet… inte för mycket va… GOD JUL GOTT FOLK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar