tisdag 4 december 2012

En dag att glömma

Note till den som i framtiden skriver boken om mitt live, vem det nu än blir, när du får problem att få plats med allt med tanke på alla häftiga saker du har att skrivas om kan du hoppa över just idag. Det är helt ok :P


Började dagen med att stå och frysa vid busstationen. Tittade på termometern och insåg varför, -18 grader, och jag som brukar byta till duffeln när det blir kallare än -10-15. Dessvärre hängde den hemma så det var bara att tåla.


En lång dag i skolan. Arbettssäkergetsutbildning för att få arbetssäkerhetskortet. Varför? Har ingen idé, obligatoriskt för utbildningen, trots att både jag och mina 2 kurkamrater ansåg att det hade exakt 0 % med vår arbetsplats och yrke att göra. Hursomhelst. Bara att sitta där och tänka att man ju fick in en dagslön… och så var läraren lite söt också…


Efter det ringde ut tog jag en promenad i Jeppis utkant för att fördriva lite tid, skulle till Boman med blommor till halv 5. Detta gick av stapeln felfritt. Lämnande blommorna och fick se en fin lägenhet, en söt unge som blir en vecka gammal imorgon och två stolta föräldrar. Sen blev det lite knivigt…


Kom mig aningen försent från Boman, surprise surprise, men räknade att jag precis skulle hinna in till stan och hoppa på sista bussen om jag småsprang. I huvudet lät det bra… tills jag vände åt fel håll när jag gick av gårdsplanen om kom ännu längre bort och hoppet var ute. Tog telefonen och ringde en vän några hundra meter längre fram på EbbaBrahe esplanaden men drog en nit. Självklart. Inget svar. Gick och kollade om han ändå var hemma men nit igen. Fast nu vet jag ju var hans dörr är åtminstone. Gick in mot staden och kollade om någon bekant skulle finnas till hands, fick nog ändå ringa till mamma. Hem kom jag ju men inte som jag tänkt. Fast på något sätt visste jag att risken att missa bussen skulle finnas där just idag :P


En Oriflamebeställning ivägskickad och lite mat i magen igen. Imorgon är en ny dag, morgonskifte genom byte och sen mat och kaffe i Jeppis med kära vänner. Och går något fel då är det mitt fel så ni får ursäkta. Jakobstad verkar ha något emot mig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar