söndag 2 december 2012

Huvudrensning

ÄNTLIGEN! Det är över 6 dagar jobb (inte så farligt i sig själv) men när det sedan handlar om 6 stycket MORGONskiften så är det annorlunda… jag som inte är morgonmänniska… som alls. Men som allt annat här i världen så går det, det också. Därför har det verkligen inte blivit gjort mycket efter jobbet. Varje dag har jag menat. Och menat. Men aldrig har det blivit av… som tur kom de 3 lediga dagarna som en räddning…

SKYFALL.
Den senaste i ordingen av James Bond filmer. Uppe i 23 stycken nu va… avnjöt denna på bio i fredags tillsammans med Dreya och kanske cirka 10 andra i salongen. Väldigt bra film. Jag är inte hundra på att jag kan säga att den var bäst av alla 23, men helt klart bäst av de 3 som finns med Daniel Craig. Men även om jag gillar herr Bond måste jag säga att detta förhoppningsvis var den sista i ordningen. Det skulle bara varit ett passande slut på det hela. Men enligt IMDb är 2 till planerade… bara att vänta och se.


Efter den filmen slappade jag hemma i mitt lilla krypin. Väntade på att klockan skulle bli 23 och att en film skulle börja. ”Fyra år till” hette den. På ett sätt visste jag att det var en sådan film jag med all makt borde undvika och precis 20 minuter in i filmen fick jag bekräftat att jag hade rätt. Men det var en väldigt bra film.

Just nu känner jag mig aningen känslig. Romantiska scener i filmer är svåra, speciellt mellan män… det liksom gör lite ont i hjärtat… speciellt som jag igen trodde att kanske…men det liksom backfired…

Igår spenderades dagen med två saker. Hela dagen var det med den danska serien ”Sommer” . En älskad serie som samtidigt får mig på bra humör men som samtidigt är lite svårt. Jäkla Lars Ranthe.

Morgenmad på sengen, gåtur ved havet og dans til latisk musik hører til beskæftigelserne på Lars Ranthes perfekte lørdag

Och så några timmar av dagen med att få detta:

Till detta:

I serien firades det jul och det firades nyår. Också det skar i hjärtat. Jag gillar jul, men nyår är alltid sådär. Och som vanligt sa jag ifjol att kanske jag inte längre är ensam med dessa högtider i år. Men vad ska man säga, det ser mörkt ut. Tänk att få vakna, julaftonsmorgon, väcka den varma mannen bredvid mig med en kyss och ett ”God Morgon älskling”. Stiga upp och gå över alla mjuka mattor, tända julbelysningen och inta en underbar frukost. Detta förutsatt att jag inte börjar jobba typ 07. Fast helt FANTASTISKT skulle det nog ändå vara…


Och avslutningsvis. Gissa vem som hade punktering på bilen på väg hem från Jeppis i torsdags efter att jag varit och skrivit hygienpasset (som jag för övrig klarade, aldrig har orden meni läpi känts så bra att höra) och jag hade dessutom varit till BB och hälsat på en otroligt söt 26 timmar gammal bebis Estelle. Nåja punktering hursomhelst, mamma och jag. Och ingen av oss byter däck fast nog bägge av os säkert kan om vi skulle böli tvungna. Det heter ju att har man bil och körkort måste man kunna sådant men det har inte jag så då behöver inte jag kunna det :P Som tur är känner vi båda folk i J:stad så hon började med att ringa medan jag stod i stand-by. Lite synd att jag inte fick utnyttja mina kontakter men tillika lika bra… däcket byttes och jag höll på att frysa ihjäl. Dessvärre fick jag korta två naglar lite efter att de skadats när jag försökte gräva fram däcket under all bråte som aldrig kommit sig från bagageutrymmet till förrådet. Fast idag, då ska det dit… har jag förstått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar