söndag 16 mars 2014

"8 män på hotellrummet-dagen" aka Fredag

Jag börjar skriva men vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta inlägg. Jag tänker tillbaka på fredagen och alla möjliga känslor bubblar upp...händelser och situationer. Alla inte sådana som jag vill skriva om här.
Jag har varit i liknade situationer förr faktiskt...men länge sen nu, när jag inte kunde skriva om det jag ville. Å jag drog såna skrönor för att få de dagarna å perioderna att passa in med allt annat. Lets give this a shot. Utan skrönor och storys...bara...nedtonat.


Just före kl.09 hade jag på fredag ställt in larmet. En timme att göra mig klar, inga problem. Väskan var ju i stort sätt packad. Faktiskt var jag ganska glad när klockan närmade sig 10 och SMS:et att min skjuts och vän var försenad. Nog för att jag var klar men skönt att få dra lite efter andan.
Vi anlände till Vasa. Checkade in å begav oss ut i butikerna. Lunch på ett trevligt litet ställe i Saluhallen. Jättegott. 
Sedan skildes våra vägar åt...han hade vänner att träffa. 
Jag började gå i butiker men hade inte alks den rätta feelisen. Istället blev det en promenad i Vasa...en vacker stad. Efter det slappade jag i mitt hotellrum. Härligt. En Sommersby cider och lakrits. Omnomnom.
Mot kvällen blev det kaffe med en vän. Det är så hemskt när man tappar kontakten sådär. Man ses plötsligt, med tur, en gång per år. Å då spelar de ingen roll om man bor långt borta eller nära varandra. Så det var riktigt trevligt.
Anna tog en så bra bild att det fick bli min profilbild :)

Klockan närmade sig 21 på kvällen. Jag hade gjort mig redo... Bytt kläder å fixat ansiktet (dålt finnar som tyckte de hade JÄTTEBRA) tajming.
Lite folk anlände å vi hade trevligt tills festen en våning upp  fick fart. Visst, det fanns ett ögonblick, en minut eller två,  när jag inte mådde så bra, mentalt, men jag utfärdade.
Jag hann inte vara länge på festen, vi snackar om sekunder, innan jag fann några bekanta ansikten jag glatt återsåg. Å som verkade glada att se mig. I'm so happy.


Här kunde jag nu referera kvällen minut för minut. För nyfikna ögonen helt klart. Men istället tar jag det i stora drag.  Jag skrattade, dansade, kramades, drack lite, lite rökande, tafsade och blev tafsad på...å ja...plötsligt hånglade jag visst också...LITE, eller något ditåt.

Timmarna bara rann iväg...jag vet inte hur det är möjligt men alla tyckte samna sak. Plötsligt var det valomerkki. Ord som jatkot och efterfest florerade. Min fråga var: "Var då?" Fick mitt svar: "På ditt hotellrum!". Amen jaha...ok, I'm game. Tror vi var 8 killar som var samlade i mitt hotellrum en stund senare. Efterfest, big time...jag var borta en stund med min hångelkompis..och..hånglade.
Klockan var halv 6 på morgonen när de sista gick från festen...å jag fick krypa i säng. Och inte ensam.

Här behärskar jag mig nu i skrifterna. Den natten hör till mig å ingen annan. Men det var trevligt...ännu på morgonen var det trevligt. Att ligga där med en kille som höll om mig å smålog för varje kyss å smekning. Thank u God. Utcheckning vid 12, det blev nog på sekunden det...

Underbar fest helt enkelt. 

Betygsätter jag sen fester med tanke på hur mycket jag får hångla? Nej! Men det ger nog några extra pluspoäng ;)


Ja detta inlägg får väl duga det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar