onsdag 5 mars 2014

Oh happy day

Finns det någon bättre känsla än lycka och glädje… spontan… eller rättare sagt en helt allmän känsla av att man är glad. För ingenting. För allting. Idag var en trevlig dag. Den började med sovmorgon, och ändå hade jag nog inte sovit SÅ värst många timmar eftersom jag lämnade sitta uppe lite för sent igår. Hursomhelst, jag steg upp, bäddade, klädde på mig och något av det första jag gjorde var att gröpa ur en hoper fastlagsbullar som jag fixat igår och sedan laga en hel massa mandelmassa i matberedaren. Och svisch in i kylen med det innan det blev lunch på A8 med Annika.

Maten supergod som vanligt men dessvärre är servicen dessa dagar inte vad den en gång var. Men jag hade trevlig utsikt. Vid bordet bredvid satt två montörer från ORS…och den ena var SÅ nice. Montörer, byggnadsarbetare och dylikt har alltid så väldigt ”baggy” kläder brukar jag tycka, MEN som tur är så är det ofta så att när den stora påsiga jackan åker av har de ofta på sig en tajt svart t-shirt och allt är förlåtet ;) Så om någon av er som läser detta har en man som jobbar just för den firman å idag kom hem å berättade om en konstig typ som med glittrande ögon stirrade på honom på lunchen så var bara lugn, det var ingen annan än lilla jag.


Och när jag ändå snackar karlar. Orsaken till att jag satt uppe så sent igår var för att jag på ”sejnon” började titta på ”Upstairs Downstair”… originalet… en magiskt bra klassisk serie. Å där har vi då James Bellemy (Simon Williams) Alltså… så otroligt vacker… topp till tå… å han verkar lång.


Med tanke på min egen längd trollbinds jag av alla som kan mäta sig med mig och eller t.o.m. är längre. Men jag vet att det är väldigt svårt för mig att hitta i verkliga livet så jag har verkligen INTE något problem med de som är kortare än mig.


Musik…”Musik ska byggas utav glädje…” Jag lyssnar mycket på musik och just nu har jag alla låter, precis alla jag har, på mobilen. Dessa Spelas sedan på shuffel… blandat alltså… huller om buller. Vilken spänning när man inte vet viken låt eller vilken stil som kommer som nästa. Å plötsligt får man höra en låt man inte hört på länge, eller en låt som bara stannar hos en. Idag fanns det 3 sådana låtar.


 

 

Kreativiteten flödade till ikväll. 2 storys skrevs plötsligt… med Oscar, Jonas och Rasmus. Inga som ska publiceras men de ska rättstavas och sen skickas till Annika som får läsa de flesta av mina korta verk. Sedan läggs de helt enkelt till handlingarna.


God fortsättning! Imorgon blir det jobb igen. Får se då hur mycket av mina LCHF fastlagsbullor som finns kvar… de mottogs med varierande entusiasm… menmen. Nästa gång någon kommer med en cheesecake eller bullar borde jag högt å ljudligt konstatera ”usch va mycket socker” eller ”nej men det där är ju bara jäst och mjöl, fy va onyttigt”… bara för att…


Allt gott!!

PS:
Helt appropå...ett par saker...

 
Såhär ser det ut i roskis när man bakar LCHF...ägg...ägg...ÄGG! :)

Såg på Prisma i Jeppis idag. Vill  ha...MÅSTE ha...nån annan dag. Det fanns en broschyr med på mönster på mössor som stickats av garnet men kan försäkra att några av de mönstrena tänkte jag INTE använde :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar