söndag 9 mars 2014

Ser du mig?

Där satt jag i soffan...avslappnad...åt lite grekisk yoghurt frin Lidl som jag smsksatt med mintchokladsmakande proteinpulver. Kanalen var YLE Fem, programmet "Teenage Boss". Killen var söt. Han hette Benjamin. Plötligt slog det mig..."Oh my God...men det är ju (namn lämnas osagt)". Visst,  sida vid sida skulle de två nog vara väldigt olika men ändå såg jag det, dragen fanns där. Som Benjamin såg ut är hur jag på ett sett ser herr Namnlös.
Dålig bild men nåja...avsnittet finns på Arenen...

Vilket fick mig att tänka....hur ser omvärlden på mig?
Plötsligt är det så att andra kan se något helt annat än det jag ser i spegeln med mina egna ögon...kanske något positivare än jag ser själv. Jag har fått höra av nära vänner att de inte tänker på hur jag (rent utseendemässigt) förändrats.  Minns inte att jag skulle varit annorlunda (positivt/negativt, kan diskuteras) men när bilder på the old me visats har hakorna i stort sett alltid fallit och det kan konstateras att de 2 personerna,  jag nu och då, bredvid varandra ALDRIG kunde länkas samman.
Frågan kvarstår dock...hur ser omvärden på mig...främst rent fysiskt...personligen kan jag hoppas de liknar mina anletsdrag med James Marsters ;)


Och appropå anletsdrag... (eller något). Det finns en fördel att jobba morgonskifte på helger. För då kan man, om det vill sig RIKTIGT bra, få sig en skymt av en säkerhetsvakt. Å de är...ibland...top notch! Som han idag... stilla dig mitt hjärta,.. jättetrevlig och med tjocka svarta ögonfransar. Å resten av honom...10 poäng...synd bara på den baggy uniformen. Undrar vad han kunde heta...men jag luskade lätt reda på initialerna, just in case ;)


Och ang. män. Då kommer man lätt in på de drömmar jag har om nätterna. Nåja, där handlar det nog bara om EN man... Jag kommer snart förgås av dessa drömmar...men vill jag att de ska få ett slut...? Njaa... Ej heller vill jag förlora diverse minnen som griper tag om en ibland...gamla dammiga föråldtade minnen av någon HELT annan...nu ser vi framåt...nyare och yngre modell....




Och imorgon börjar SEMESTERVECKAN!! Härligt....ganska mycket planer med UNDERBARA människor finns också! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar