söndag 16 mars 2014

Upptagen semester

Här sitter jag...i Vasa....på ett hotellrum (det var några år sen sist...) för tillfället ensam och övergiven (låter värre än det är) och passar då på...i lugnet...och tysnaden på att börja författa... Och det första jag måste göra var att kolla var jag slutat...tankspridd nummer 1 här. Semestervecka var det ja...

Måndag
Vaknade upp...allt var lugnt...klockan var mycket...inga måsten. Jag steg upp. Kröp tillbaka under täcket. Steg upp igen. Lämnade ur sängen men vill minnas jag lämnade i soffan i stället. Minsann  semester. Det var nog först en 15-tiden när jag faktiskt vaknade till liv och startade dagen.
Vad gjorde jag sen den dagen...? HADE SEMESTER.

Sen på kvällen ett styrelsemöte som följdes av ett snabbt klädbyte hemma och sen ut och starta den nya motinsdriven. Den kvällen blev det 6,37 km varav  1,79 km var löpning (joggning, eller vad det nu kan kallas). Väldigt uppfriskabde...å går lättate varje gång.  En lång dusch och en lat kväll följde sedan på detta.


Tisdag
Drömmarna på natten hade lagt grunden till dagen. Dagen D...DIRTY MIND-dagen! Drömmen...ja...det är visserligen nedskrivet alltihop, en salig blandning av fantasi, romans och lite äkthet. Men kommer ni få läsa det...NEJ. Den storyn är då inte allmän.
(så långt kom jag mig på hotellrummet...)
Hursomhelst...dirty mind...

Tisdagen var en dag med MYCKET planer.
Det började med lunch på A8. Med Dreya. Lunch på A8, å då spelar sällskapet, i stort sett ;) , ingen roll. God mat, (fast börjar bli trött pp deras kycklig dom alltid tajmar in sig på mina luncher :P ) och till kaffet blir det, nu som då, en kakbit, denna gång morotskaka...herregud va gott! :D Sen satt vi där å pratade, bara njöt av lugnet å stämmningen.
Vidare lite butiksgående innan vi strålade samnan med Ninna å Sofia på Café Fredrika. En tekopp å en halv prinsessbakelse...omnom... Å mera trevligt sällskap.
Nu kunde man kanske tro dagen var över. Men ack så fel.
Nu via Sunds å sen vidare till ABC var vad som gällde för mig å Dreya. Här mötte vi upp med Mitjil, födelsedagsbarnet (en dag för tidigt men...). Vi FÖRSÖKTE verkligen komma på annat ställe att fira på men vi hade dålig fantasi...men jag vägrade, principsak, ABC-maten denna gång (fast den ju faktiskt är riktigt god) och satsade på Hesburger. Gott, men inte lika förmånlig. Efterrätten blev ännu mer kaffe...men det var ju ett speciellt tillfälle så.

Och i stort var det den dagen. Jag hann hem å bytte vara kläder. Efter kolhydratintaget för de senaste timmarna kände jag att MOTION definitvit borde stå högst på "att göra"-listan. Kändes bra.

Dagens 2 tankar på ämnet dirty, som jag vågar skriva här, då :
1. En vacker, manlig blottad hals...jag ska sniffa lite... bara sniffa. Inte kyssa...inte gå alldeles "Twilight"... Kraftmätning...big time



 




2. Man kan äta glass....å så kan man äta glass. Mina tankar slog slint ... for till något helt annat än glass. Skrattade högt å fick ursäkta mig... Men va kan man...



" I don't have a dirty mind, I have a sexy imagination"


Onsdag och torsdag

2 väldigt vanliga och lugna dagar. Verklig semester. På onsdagen länkade jag på förmiddagen ut till Åminne för att hälsa på Annika,  kunde ju kallad sjukbesök för hon var faktiskt sjukskriven och fick choklad. Vit Toblerone, succé.  Väldigt trevligt att sitta där och prata om petsonen i vårt liv...verkliga...som uppdikrade. Å god mat bjöds jag på. Den gratängen ska definitivt lagas någon dag.
Torsdag
Jag tänker tillbaka. När man är ledig flyter dagarna lite ihop. Jag var hemma hela dagen. I hemknutarna. Ute på motionsrunda men annars hemma. Satt framför datorn och "spammade" fb med quiz av alla de slag.

Det blev sent på torsdagen, planerna för fredagen ändrades och plötsligt skulle det startas tidigare. Ett positivt beslut. Packade väskan klar (för ska man till Vasa en natt behövs ju en liten weekendbag) och gick å sova...ungefär vid kl.01.


Nu kommer vi då till FREDAG...en dag som får ett aldeles eget inlägg.


Avslutningsvis. Som jag skrev tidigare i detta inlägg. Har försökt komma igpn med motionen igen.
Måndag och tisdag blev en kortare runda...
6,37 km varav  1,79 km var löpning
Onsdag och torsdag lite längre förhoppningsviv samma idag söndag bara jag hinner)
10,20 km varav 1,91 km löpning

Känns väldigt bra. VÄLDIGT bra. Å att, rätt svettig, få ställa sig i duschen...underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar