söndag 2 mars 2014

Sentimentalitetens baksida

"En bild säger mer än tusen ord"
"En sång kan frambringa 100 minnen"
"En doft..." Ja finns nog inte något bra citat angående dofter men de kan också frambringa MÅNGA minnen... TRUST ME

Till den som inte visste det så är jag en VÄLDIGT sentimental person mellan varven. Jag kan bara inte hjälpa det. Oftast minns jag bara det positiva men måste erkänna att jag nu, just i detta speciella fall faktiskt också minns det negativa. Jag uppför mig lite som en uber-bitch, på sant, men det är verkligen inte planerat, det bara kommer.  Jag vill ju egentligen vara snäll men antar det är mitt sårade hjärta som styr.

Men jag minns:

-när han ställde sig bakom mig, stod väl nästan på tå å höll om mig men jag måste iväg...eller om han ville få mig att stanna (vilket ju för det mesta inte gick för han måste faktiskt klä på sig å skjutsa mig till jobbet, men ett gott försök)
-omfamningen när jag gled in i bilen, frusen på vintern, och lät min hand glida in under hans jacka för att känna hans värme...
-leendet som bara var för mig...

Men jag minns också:

"Nej jag måste jobba..."
"Nej, jag kan inte nu..."
(Kl.08 på en helgmorgon när jag bytt arbetsskifte å tagit mig tid) "Nej, jag måste iväg, jag har kundmöte snart..."

Och OAVSETT,  trots ALLT det goda så drömmer jag om någon HELT annan på nätterna...saknar....

https://www.youtube.com/watch?v=rpea4Nlzs1U&feature=youtube_gdata_player

Nåja...småningom...en dusch...printa bokningslistor...via butiken...till Scala...städa...ställa...2 föreställningar ikväll också... TYVÄRR...helt utsålt. Diskussion om extra föreställningar finns så vi får hoppas...känns inte kul att säga nej åt så många människor :/ En lång dag igen men börjar känna mig riktigt hemma i mitt servitörsförkläde :) Men scenen ropar nog ändå mitt namn ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar