onsdag 19 januari 2011

Dagen började bra, men hur slutade den.…?

Dagen började bra faktiskt, det tyst, rätt så i alla fall, det var egentligen helt tyst tills jag började tänka på hur tyst det faktiskt varit. Vaknade till strax efter kl.8 men fick sen faktiskt sova ända fram till det att larmet gick på telefonen, det har väl inte hänt på flera veckor, tror faktiskt pikningen är klar, nästan för bra för att vara sant.. Sen fick jag faktiskt renbäddat sängen, vem trodde väl att jag faktiskt skulle fått gjort det igår efter jobbet, speciellt eftersom jag igår fick “Tre Kronor” - Säsong 4 med posten.

Å apropå det…

“Tre Kronor“, vilken serie, många minnen, tål ännu inte skådespelaren som spelade Sten Frisk!! Bl.a. mina små förälskelser, Jimmy å Bamse i all sin prakt men Klimax, underbara Klimax, shit va han vá bra. Tycker det fortfarande, å sången om Pamela, den va super. Jimmy (Kim Sulocki) hade jag också ett gott öga till när han medverkade i “Nya Tider” flera år senare. Många andra fanns det också, t.ex. Nikolaj Remmer i “Rederiet” och så fanns ju också “Skilda Världar” med Tom Bovallius å Daniel Toivonen, Matti Toivonen va inte så illa han heller… tror faktiskt inte det var alla :P Så many men so little time ;D

Jaja, ny dag imorgon å jag har inget pålägg till mina mackor men massor av ägg att koka. Gott, gott. Har faktiskt morgonskifte imorgon, som omväxling efter tre kvällar och före kväll 4 denna vecka. Tänk va jag ska bli rik på all kvällsersättning alltså. Å brandövning på brandstationen imorgon, hoppas aldrig jag behöver kunna det jag lär mig då. Tycker förresten alla klagat på denne mängd snö vi har idag, nåja, måste ju säga att jag förstår dem det gör jag. Men det är ju så vackert, å häftigt att det kan finnas sådär mycket snö alltså. Växthuseffekten, yeah rights. Tycker kanske det räcker nu ändå… Hur slutar dagen då, ja det vet vi ju inte än, only time will tell…






You Are Having an Exciting Day



You have a high opinion of others and yourself. You give everyone the benefit of the doubt.

You have a very active mind. You tend to get preoccupied with certain thoughts.

Your thoughts are very far away from what's going on right now. You have something important on your mind.

You are very outgoing. You have a big personality, and you're very bold.




You Are a Middle Seat



You are an outgoing, friendly, and likable person. You enjoy being in the middle of the action.

You trust others freely. You enjoy cooperating and collaborating with people from all walks of life.

While no one likes being in the middle seat, you're happy to make the best of it.

Your positive outlook creates a lot of stability and security... both for yourself and for those around you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar